ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Yard Built Yamaha SR400

Yamaha har de senere årene samarbeidet med noen av verdens beste custombyggere for å få en ny vinkling på Sport Heritage-modellene. Resultatene har vært ymse, men jobben som er gjort med denne SR400 fortjener respekt! Belgiske Fred "Krugger" Bertrand har samarbeidet med Rossis Moto GP-mekaniker Bernard Ansiau, og resultatet er fabelaktig. Motoren er blitt radikalt endret: Mest iøynefallende er en vakker Aisin 300 kompressor med spesialbygget plenumkammer. Eksosanlegget er spesialbygget i rustfri

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Yamaha har de senere årene samarbeidet med noen av verdens beste custombyggere for å få en ny vinkling på Sport Heritage-modellene. Resultatene har vært ymse, men jobben som er gjort med denne SR400 fortjener respekt!

Belgiske Fred "Krugger" Bertrand har samarbeidet med Rossis Moto GP-mekaniker Bernard Ansiau, og resultatet er fabelaktig. Motoren er blitt radikalt endret: Mest iøynefallende er en vakker Aisin 300 kompressor med spesialbygget plenumkammer. Eksosanlegget er spesialbygget i rustfritt stål og EFI er byttet ut med en S&S forgasser med hele 48 mm løp. Framgaffelen er lekkert polert, senket og matchet av et sett Fox dempere bak.

Hele prosjektet oser av perfeksjon: Motogadget speedometer, brytere og holker koser seg bak en minimal vindskjerm. Gaffelbroene er modifisert og styret er spesialbygget.

Bremser og clutch er oppgradert og levert av Beringer, noe som gir den ekstra kraften som trenges for å matche motoreffekten. Original tank er gjort lenger og smalere og hekken skjuler de elektroniske komponentene. Lakkeringen er Yamaha Speedblock i blått og hvitt og navnene til alle førerne Bernard har vært mekaniker for er integrert i lakkjobben.

Vår kommentar: Dette er den lekreste SR400 noensinne. Bygget er ren kunst og viser hva som kan gjøres med farge og metall i stedet for matt sort.

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse