ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
MC-avisa

Yamaha, Honda og KTM topper lettvektersalget

Lettvektersalget er ned 15,8 % i år. Dette fra "all time high" i fjor. Når en tenker på at det var stopp på kjøreskolene i ca. 2 måneder pga. korona-situasjonen, som også medførte leveranseproblemer på flere av toppselgerne, så er nedgangen forståelig. Lettvektersalget (125 cc) er mer avhengig av at kjøpegruppen får tatt lappen enn salget på tung MC. På topp 5-listen er det bare Kawasaki som har en oppgang med sine 16,1 %. Fantic har en oppgang på 145,5 %, men dette er fra små tall, også SYM k

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Lettvektersalget er ned 15,8 % i år. Dette fra "all time high" i fjor.

Når en tenker på at det var stopp på kjøreskolene i ca. 2 måneder pga. korona-situasjonen, som også medførte leveranseproblemer på flere av toppselgerne, så er nedgangen forståelig. Lettvektersalget (125 cc) er mer avhengig av at kjøpegruppen får tatt lappen enn salget på tung MC.

På topp 5-listen er det bare Kawasaki som har en oppgang med sine 16,1 %. Fantic har en oppgang på 145,5 %, men dette er fra små tall, også SYM kan vise til en oppgang på 12,5 %.

Merke / antall solgt / markedsandel / endring:

1. Yamaha / 651 / 32,6 % / -10,2 %

2. Honda / 363 / 18,2 % / -22,1 %

3. KTM / 271 / 13,6 % / -27,3 %

4. Suzuki / 224 / 11,2 % / -31,7 %

5. Kawasaki / 209 / 10,5 % / 16,1 %

6. Aprilia / 62 / 3,1 % / -22,5 %

7. Piaggio / 35 / 1,8 % / -23,9 %

8. Fantic / 27 / 1,4 % / 145,5 %

8. SYM / 27 / 1,4 % / 12,5 %

10. Sky Team / 23 / 1,2 % / -4,2 %

Sum totalt: 1994, endring: -15,8 %

Fra januar til august 2020.

Kilde: Opplysningsrådet for Veitrafikken AS.

Forbehold om feil.

Tekst: Ole Martin P. Eidevik.

Suzuki ligger på 4.-plass takket være sine to 125-modeller GSX-R125 og GSX-S125.

ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse