ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Voge 500AC – nydelig neo-retro med gode specs

Kinesiske Voge, som er et nytt high-end dattermerke til gigantiske Loncin, satser på å ta markedsandeler i den europeiske A2-klassen med en herlig neo-retro modell kalt 500AC.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Sist oppdatert: 12.04.2021 kl 12:26

ANNONSE
Annonse

Tekst: Anders Eidevik.

Klikk her for å lese vår tidligere omtale av nyheten.

Voge har laget denne videoen for å si noe om inspirasjonskildene til sykkelens utvikling:

[Video mangler etter import...]

Motoren som brukes i Voge sine 500-modeller er en velprøvd parallelltwin på 471 cc. Den er væskekjølt, har åtte ventiler og dobbel overliggende kamaksel, og maks ytelse er A2-pene 35 kW (47,6 hk) ved 8500 o/min og 43 Nm ved 7000 o/min. 500AC har en sittehøyde på 795 mm, akselavstand på 1450 mm, 19 liters bensintank, tørrvekt på 185 kg, 17-tommer dekk foran og bak fra Pirelli, dobbel skivebremse fra Nissin i front med Bosch tokanals ABS, demping signert KYB, LED-belysning og stor TFT-skjerm med smarttelefon-tilkobling.

Denne nykommeren ser med andre ord lovende ut på papiret, særlig tatt i betraktning at den står oppført på importør Voge Scandinavia sin prisliste med kr 69.900,-.

Men tall, spesifikasjoner og tenkt verdi pr. krone er en ting, en annen ting er design. Og det er her 500AC til de grader overbeviser undertegnede! Jeg gleder meg til å få sett dette moderneklassiske smykket i levende live. Dersom den leverer like bra som det Voges andre 500-kubikkere gjør på veien, vil dette kunne gå inn som et knakende godt A2-alternativ for mange.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse