Vi har testet Indian Challenger
MC-avisas redaktør, Oddbjørn Myklebust, reiste til Daytona Bikeweek før Corona-tiltakene stengte landegrensene. Der fikk han testkjøre Indians store nyhet for året, Challanger. Indians nye bagger kommer med væskekjølt motor som er rik på både hestekrefter og dreiemoment. I tillegg har den mange av faselitetene som allerede finnes på Chieftain og Roadmaster-modellene. Challenger vil utfordre alt som befinner seg i bagger-segmentet, den har alt som trengs for å gjøre det. Testen kan du lese i nest
Publisert: 09.04.2020 kl 05:52
MC-avisas redaktør, Oddbjørn Myklebust, reiste til Daytona Bikeweek før Corona-tiltakene stengte landegrensene. Der fikk han testkjøre Indians store nyhet for året, Challanger. Indians nye bagger kommer med væskekjølt motor som er rik på både hestekrefter og dreiemoment. I tillegg har den mange av faselitetene som allerede finnes på Chieftain og Roadmaster-modellene. Challenger vil utfordre alt som befinner seg i bagger-segmentet, den har alt som trengs for å gjøre det. Testen kan du lese i neste utgave av MC-avisa.
Indian Challenger teknisk info:
MOTOR:
Motortype: PowerPlus
Volum: 1768 cc
Elektronisk innsprøytning, lukket sløyfe / 52 mm dobbel boring
YTELSE
Effekt: 122 Hk/5500 omd.
Maks dreiemoment: 178 Nm /3800 omd.
CHASSIS:
Fjæring foran – type/vandring: Opp ned teleskopgaffel - 130 mm
Fjæring bak – type/vandring: Monodemper med hydraulisk justering - 114mm
Bremser foran: Dobble - 320 mm semi-flytenende bremseskiver - 4 stemplet kalipper
Bremser bak: Enkel - 298 mm flytende bremseskive - 2 stemplet kalipper
Dekk foran: Metzeler Cruisetec 130/60B19 66H
Dekk bak: Metzeler Cruisetec 180/60R16 80H
Felger: 19” x 3.5” & 16” x 5”
Eksos: Dobbelt delt eksosanlegg med eksospotte på hver side
MÅL:
Lengde: 2500.7 mm
Bredde: 990.2 mm
Vekt tom/full: 365 kg/381 kg
Setehøyde: 672 mm
Nedleggsvinkel: 31°
Bakkeklaring:137.3 mm
Gaffelvinkel: 25°
Tankkapasitet 22.7L
Standard utstyr:
• Elektronisk cruisekontroll • Full LED-belysning • Touring-sal • ABS • Nøkkelfri tenning • Værbeskyttende sidevesker (over 68 liter lagring) Race-spekkede Radial-Mounted Brembo® bremser • Nye performance Touring Metzeler® Cruisetec® dekk • Justerbar vindskjerm, ca 76 mm vandringslengde • Justerbare luftventiler • Tre kjøremodus - regn, standard og sport. Med kjøremodus kan du tilpasse Challenger til kjøreforhold.
Elektrisk utrustning:
Instrumentene er montert i kåpen og innbefatter: elektronisk hastighetsmåler, turteller og drivstoffmåler med kilometerteller, to tripptellere med avstand og tid, øyeblikkelig og gjennomsnittlig drivstofforbruk, rekkevidde, sanntid klokke, kompass, utetemperatur, girposisjon, dekktrykkovervåkning foran og bak, driftstimer, rekkevidde motorolje, gjennomsnittlig hastighet, batterispenning, radioinformasjonsvisning, avlesning av kjøretøyets problemkode, varmemengde varmehåndtak (hvis varmehåndtak er installert), og 15 LED indikatorindikatorer: cruisekontroll aktivert, cruisekontroll på, nøytrallys, fjernlys, blinklys, ABS, sjekk motor, lavt dekktrykk, batteri, lite drivstoff, sikkerhetssystem, lavt motoroljetrykk og valgbar MPH eller km/h betegnelse.