ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Vi har testet Indian Challenger

MC-avisas redaktør, Oddbjørn Myklebust, reiste til Daytona Bikeweek før Corona-tiltakene stengte landegrensene. Der fikk han testkjøre Indians store nyhet for året, Challanger. Indians nye bagger kommer med væskekjølt motor som er rik på både hestekrefter og dreiemoment. I tillegg har den mange av faselitetene som allerede finnes på Chieftain og Roadmaster-modellene. Challenger vil utfordre alt som befinner seg i bagger-segmentet, den har alt som trengs for å gjøre det. Testen kan du lese i nest

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

MC-avisas redaktør, Oddbjørn Myklebust, reiste til Daytona Bikeweek før Corona-tiltakene stengte landegrensene. Der fikk han testkjøre Indians store nyhet for året, Challanger. Indians nye bagger kommer med væskekjølt motor som er rik på både hestekrefter og dreiemoment. I tillegg har den mange av faselitetene som allerede finnes på Chieftain og Roadmaster-modellene. Challenger vil utfordre alt som befinner seg i bagger-segmentet, den har alt som trengs for å gjøre det. Testen kan du lese i neste utgave av MC-avisa.

Indian Challenger teknisk info:

MOTOR:

Motortype: PowerPlus

Volum: 1768 cc

Elektronisk innsprøytning, lukket sløyfe / 52 mm dobbel boring

YTELSE

Effekt: 122 Hk/5500 omd.

Maks dreiemoment: 178 Nm /3800 omd.

CHASSIS:

Fjæring foran – type/vandring: Opp ned teleskopgaffel - 130 mm

Fjæring bak – type/vandring: Monodemper med hydraulisk justering - 114mm

Bremser foran: Dobble - 320 mm semi-flytenende bremseskiver - 4 stemplet kalipper

Bremser bak: Enkel - 298 mm flytende bremseskive - 2 stemplet kalipper

Dekk foran: Metzeler Cruisetec 130/60B19 66H

Dekk bak: Metzeler Cruisetec 180/60R16 80H

Felger: 19” x 3.5” & 16” x 5”

Eksos: Dobbelt delt eksosanlegg med eksospotte på hver side

MÅL:

Lengde: 2500.7 mm

Bredde: 990.2 mm

Vekt tom/full: 365 kg/381 kg

Setehøyde: 672 mm

Nedleggsvinkel: 31°

Bakkeklaring:137.3 mm

Gaffelvinkel: 25°

Tankkapasitet 22.7L

Standard utstyr:

• Elektronisk cruisekontroll • Full LED-belysning • Touring-sal • ABS • Nøkkelfri tenning • Værbeskyttende sidevesker (over 68 liter lagring) Race-spekkede Radial-Mounted Brembo® bremser • Nye performance Touring Metzeler® Cruisetec® dekk • Justerbar vindskjerm, ca 76 mm vandringslengde • Justerbare luftventiler • Tre kjøremodus - regn, standard og sport. Med kjøremodus kan du tilpasse Challenger til kjøreforhold.

Elektrisk utrustning:

Instrumentene er montert i kåpen og innbefatter: elektronisk hastighetsmåler, turteller og drivstoffmåler med kilometerteller, to tripptellere med avstand og tid, øyeblikkelig og gjennomsnittlig drivstofforbruk, rekkevidde, sanntid klokke, kompass, utetemperatur, girposisjon, dekktrykkovervåkning foran og bak, driftstimer, rekkevidde motorolje, gjennomsnittlig hastighet, batterispenning, radioinformasjonsvisning, avlesning av kjøretøyets problemkode, varmemengde varmehåndtak (hvis varmehåndtak er installert), og 15 LED indikatorindikatorer: cruisekontroll aktivert, cruisekontroll på, nøytrallys, fjernlys, blinklys, ABS, sjekk motor, lavt dekktrykk, batteri, lite drivstoff, sikkerhetssystem, lavt motoroljetrykk og valgbar MPH eller km/h betegnelse.

#Nyhet #Indian

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse