ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Slutt på retro fra BMW?

Ifølge en årsrapport fra BMW er det nå slutt på å utvide retroserien RnineT. Som det sies: «R nineT-familien er nå komplett». Dette kommer overraskende på mange: Det var ventet at tyskerne ville lage en Bobber etter at de viste den kompressormatede konseptsykkelen R5 i fjor. Men nå ser det ut til at BMW Motorrad ønsker å rette oppmerksomheten mot andre segmenter, mens konkurrenter som Ducati utfordrer R nineTs markedsposisjon med modeller som den nye 1100 Scrambler. Om beslutningen er riktig? Va

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Ifølge en årsrapport fra BMW er det nå slutt på å utvide retroserien RnineT. Som det sies: «R nineT-familien er nå komplett».

Dette kommer overraskende på mange: Det var ventet at tyskerne ville lage en Bobber etter at de viste den kompressormatede konseptsykkelen R5 i fjor. Men nå ser det ut til at BMW Motorrad ønsker å rette oppmerksomheten mot andre segmenter, mens konkurrenter som Ducati utfordrer R nineTs markedsposisjon med modeller som den nye 1100 Scrambler.

Om beslutningen er riktig? Vanskelig å si, men det er et faktum at markedet etter hvert har et enormt tilbud av retromodeller. Triumph leder an med sine Bonneville-baserte sykler, Ducati har Scrambler-serien, Honda, Kawasaki og Yamaha har kastet seg med på toget. R nineT har etter hvert så mange modeller som skiller seg så lite fra hverandre at BMWs beslutning kan være på sin plass.

Dessuten vil det være lettere å komme inn i et segment som ikke er så opphetet som retro er for øyeblikket. Vi er spent på å se hva det blir, for tyskerne arbeider med interessante og banebrytende saker som f.eks. rimelig masseproduksjon av karbonfiberdeler. De har også begynt å leke med 3D-printede rammer.

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse