Yamaha Ténéré 700 Raid-prototype 2022



Pressemelding, Yamaha Motor Scandinavia.


Racing for the Next Horizon

Siden lanseringen har Ténéré 700 blitt en real suksess for Yamaha. Over hele Europa har det vært en massiv etterspørsel etter denne allsidige og smidige adventure-sykkelen. Med den anerkjente og momentsterke CP2-motor, et kompakt chassis og godt med fjæringsvei har Ténéré vist seg å være en sykkel mange førere har ventet på. Dette er en verdig etterfølger til den opprinnelige sykkelen som innledet Adventure-kategorien på 1980-tallet og gjorde drømmen om eventyrreiser til virkelighet for tusenvis av eiere.



Med seriøse offroad-egenskaper har Ténéré 700 gjort det mulig å utforske sin eventyrtrang for mange tusen førere, og å legge ut på lange turer, rally-løp og ekstreme opplevelser. Mange har lagt ned mye tid og krefter i å tilpasse sin Ténéré 700 til sine egne preferanser. De mange historiene deres har inspirert en ny generasjon til å gå ut av komfortsonen og utforske verden bak neste horisont.



Denne stadig voksende bevegelsen har gitt Yamaha inspirasjon til å se på hvordan man kan ta Ténéré 700 et hakk videre, og igjen utforske det legendariske afrikanske ørkenlandskapene som der den opprinnelige Ténéré så dagens lys for over 40 år siden. I dag er Yamaha stolt over å innlede et nytt kapittel i Ténéré-historien med presentasjonen av Ténéré 700 Raid-prototype, som er bygget med omfattende bruk av GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing)-spesialdeler



Denne høyspekkede Raid-sykkelen er utviklet i Europa av Yamaha med god hjelp fra erfaringene til offroad-førerne Alessandro Botturi og Pol Tarrés. Disse to Yamaha-ambassadørene har foretatt omfattende testkjøring i den marokkanske ørkenen med sikte på å utnytte det fulle Raid-potensialet i Ténéré 700.



Dette er bare begynnelsen

Ténéré 700 Raid-prototype er på full fart mot neste horisont og skriver en ny historie somgarantert vil befeste Ténéré-legenden for en ny generasjon adventure-førere.



Tekniske høydepunkter for Ténéré 700 Raid-prototype:


Motor:

https://media.yamaha-motor.eu/se/sv/2022-yamaha-tenere-700-raid-prototype/ 3/3

Fullstendig Akrapovič-racingeksosanlegg i titan

GYTR ECU

Avansert luftinntak og -fi lter

48 tenners bakdrev

Stor radiator

Doble kjølevifter

Nytt vannpumpedeksel

Ny oljekjøler

Forsterket Rekluse-clutch

Todelt clutchdeksel

Ny clutchhendel



Fjæringssystem:

48 mm lang gaff el med 270 mm vandring

CNC-gaff elkrone

Ny støtdemper bak med 260 mm vandring

Ny fjæringslink bak



Bremser:

Avansert enkel bremseskive på 300 mm foran

Racing-bremseklosser

Oppgradert hovedsylinder på forbremsen

Ny bremsehendel

Stor bremseskive på 267 mm bak.

Ny innfesting for bremsekalipper

Stålomspunnede bremseslanger foran og bak.


Flere detaljbilder:










Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Banner-mca-sep21.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Banner-mca-jun21-CBP.jpg