Voge 500AC – nydelig neo-retro med gode specs



Kinesiske Voge, som er et nytt high-end dattermerke til gigantiske Loncin, satser på å ta markedsandeler i den europeiske A2-klassen med en herlig neo-retro modell kalt 500AC.


Tekst: Anders Eidevik.


Klikk her for å lese vår tidligere omtale av nyheten.

Voge har laget denne videoen for å si noe om inspirasjonskildene til sykkelens utvikling:



Motoren som brukes i Voge sine 500-modeller er en velprøvd parallelltwin på 471 cc. Den er væskekjølt, har åtte ventiler og dobbel overliggende kamaksel, og maks ytelse er A2-pene 35 kW (47,6 hk) ved 8500 o/min og 43 Nm ved 7000 o/min. 500AC har en sittehøyde på 795 mm, akselavstand på 1450 mm, 19 liters bensintank, tørrvekt på 185 kg, 17-tommer dekk foran og bak fra Pirelli, dobbel skivebremse fra Nissin i front med Bosch tokanals ABS, demping signert KYB, LED-belysning og stor TFT-skjerm med smarttelefon-tilkobling.



Denne nykommeren ser med andre ord lovende ut på papiret, særlig tatt i betraktning at den står oppført på importør Voge Scandinavia sin prisliste med kr 69.900,-.



Men tall, spesifikasjoner og tenkt verdi pr. krone er en ting, en annen ting er design. Og det er her 500AC til de grader overbeviser undertegnede! Jeg gleder meg til å få sett dette moderneklassiske smykket i levende live. Dersom den leverer like bra som det Voges andre 500-kubikkere gjør på veien, vil dette kunne gå inn som et knakende godt A2-alternativ for mange.



Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg