MC-satsing bringer innovasjon til reiselivssektoren, sykkel og bilturismen i Norge

Pressemelding fra Straand Hotel:


Det digitale Hubriding.no konseptet vokser og omfatter 9 hoteller og 5 fylker i 2021.



14. februar 2021 – Hubriding.no, som er en innovativ og digital reiselivssatsing i Norge, lanseres for motorsykkel, sykkel og bil i 2021. Piloten til Hubriding.no ble skapt som en direkte konsekvens av Covid-19 krisen i fjor vår av Straand Hotel i Vrådal i Telemark. Det 156 år gamle hotellet, som startet å drive med fokus på veien som en skysstasjon i 1864, er nå tilbake med fokus på veien.


Hubriding.no er en ny standard for motorsykkel, sykkel og bilturisme med hel-digital kartløsning. Resultatet er flere og lengre besøk på hotellet med overnattinger over flere døgn. Samtidig får de besøkende utforsker spennende veier i regionen og oppleve mange flotte opplevelser underveis. Dagens lansering kommer samtidig som «Motorsykkelens Uke 2021» starter i Norge. Det er et felles prosjekt blant mer enn 500.000 bil- og motorsykkel interesserte i Norge som i den kommende uke vil dele informasjon om MC-interessen digitalt. Videre vil budskapet gjennom Motorsportforbundet nå hele idretten med 2.1 millioner medlemmer i Norges Idrettsforbund.


– Dette er noe av det mest innovative jeg har sett innen norsk reiseliv i det siste året, sier innovasjonsprofessor Tor W. Andreassen ved Norges Handelshøyskole, NHH, om konseptet.


– Vi har brukt Corona-krisen aktivt til produkt og konseptutvikling. Vi hadde aldri ventet så god og umiddelbar positiv respons på Hubriding.no konseptet, sier Lars Arne Straand som er adm. direktør på Straand Hotel. Vi hadde rekordstort besøk av mc-entusiaster som benyttet seg av tilbudet i fjor sommer. Nå vil vi kunne tilby det samme til syklister og bilister. Straand Hotel i Telemark har nå fått med seg De Historiske Hotel og Spisesteder med 91 medlemmer rundt om i hele Norge på Hubriding.no strategien. Dermed vil det digitale Hubriding.no reiselivskonseptet vokse og omfatte flere hoteller fra i vårt langstrakte land.



Følgende hoteller, reiselivsmål og fylker er i gang med å tilrettelegge for Hubriding.no. Videre vil flere kommer til i ukene og månedene fremover.


• Straand Hotel – Hubriding i Vestfold og Telemark

• Fru Haugans – HubRiding Helgeland i Nordland

• Røros Hotel – HubRiding Røros i Trøndelang

• Kronen Gård Hotel – HubRiding Rogaland i Rogaland

• Gamlaværket – HubRiding Rogaland i Rogaland

• Grand Hotel Egersund – HubRiding Rogaland i Rogaland

• Sola Strand Hotel – HubRiding Rogaland i Rogaland

• Hotel Victoria – HubRiding Rogaland i Rogaland

• Losby Gods – HubRiding Oslo i Viken



– Vi forventer storinnrykk av gjester om Covid-19 tiden gir åpning for det så snart kjøre-sesongen starter i april. I fjor viste det seg at vi hadde mellom 50-150 motorsykler, syklister og flotte biler på besøk hver langhelg. Slår det til blir det nok mange flere som skal prøve Hubriding.no i år. Noe av det mest overraskende for oss var at vi måtte oppgradere vinkartet. Motorsyklister, bil- og sykkelentusiaster viste seg å like gode viner og gode middager, forteller Katrine Straand som driver hotellet sammen med Lars Arne Straand.


Den innovative løsningen er nå i høst og vinter tilpasset for sykkel og bilturisme. De Historiske Hotel og Spisesteder har gått inn som nasjonal samarbeidspartner og løsningen lanseres i første omgang på 9 hoteller i 5 fylker i Norge.


Innovasjonsprofessor er imponert over Hubriding.no:

– Det er interessant å se hva som er etablert i Hubriding.no konseptet gjennom stor innsats av Straand Hotel i Vrådal i Telemark, sier innovasjonsprofessor Tor W. Andreassen ved Norges Handelshøyskole, NHH, i en kommentar. Hubriding.no er det mest innovative jeg har sett innen reiselivsnæringen i Covid-19 tiden.


– En rekke hoteller blir nå en del av Straand-løsningen gjennom at kjeden De Historiske Hotel og Spisesteder tar i bruk den digitale løsningen med fokus på motorsykkel, sykkel og classic car på andre reiselivsdestinasjoner i Norge, sier Tor W. Andreassen. Veien brukes som hovedingrediensen kombinert med et digitalt tilrettelagt kart- og servicetilbud. Dermed kommer det flere gjester, samt at de besøkende blir boende på hotellet over flere dager for å ha mulighet å utforske flere kjøreruter.



– De Historiske skal tilby noe av det beste Norge har å by på og Hubriding-satsingen gir Norges beste kjøreopplevelser for MC, sykkel og Classic Cars. Dette er den perfekte måten å oppleve det beste våre destinasjoner har å by på, sier Nils Henrik Geitle som er adm. direktør for De Historiske Hotell og Spisesteder i Norge.


– Gjennom digital markedsføring og segmentering når man ut til de aktuelle kjøretøygruppene på en enkel, rimelig og målrettet måte. Det er i praksis et godt eksempel på at det fortsatt er mulig å finne innovative løsninger innen hotell og reiseliv i disse utrolig utfordrende tidene, sier Nils Henrik Geitle som er adm. direktør for De Historiske Hotell og Spisesteder i Norge.


– Andelen gjenkjøp er også stor, som følge av at data blir tatt vare på og rebrukt i fornyet markedsføringsgrep. Vi ser at det bidrar til å skape vekst innen en sektor som eller har vært sterkt berørt av Covid-19 situasjonen i Norge, sier innovasjonsprofessor Tor W. Andreassen ved NHH i en kommentar.


For mer informasjon om Hubriding, se www.hubriding.no

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
MC-OSLO-web-banner-des20.gif
Ducati feb21.jpg
CBP_198x198_jan21.gif
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
OnlineMC_2021-1.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Ducati feb21.jpg
CBP_198x198_jan21.gif
MC-OSLO-web-banner-des20.gif
OnlineMC_2021-1.gif
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.