Hvorfor digger du din egen motorsykkel? Lavrans Løvlie og Ducati Hypermotard 950 SP



Journalistene i MC-avisa bruker mye tid på motorsykkel, og langs veien møter vi ofte førere som er minst like lidenskapelige opptatt av motorsykkel som det vi er. I dag tar vi for oss Lavrans Løvlie og hans Ducati Hypermotard 950 S.


Tekst og foto: Ole-Andreas Isdahl.


For oss journalister er det viktig å forstå hva som opptar den norske motorsyklisten, og vi bruker derfor gjerne tid på å lytte når vi møter hyggelige folk langs veien. I sommer skal vi lage en serie om og med de vi møter, vi skal se nærmere på hva de kjører, hvilke preferanser de har og ikke minst høre litt om hvorfor de valgte den sykkelen de kjører. Vi vil gjerne høre litt om hva som er bra og eventuelt ikke så bra med sykkelen de kjører.


Preferansene:

I dag møtte vi barndomskompisene Bjørn Tvedt og Lavrans Løvlie som i voksen alder har funnet tilbake til motorsykkelens gleder. Gutta som begge er godt skolerte akademikere bruker motorsykkelen til og fra jobb, men er også opptatt av at sykkelen skal gi utløp for rampefakter, lek og moro og et rimelig «decent image»; big boys – big toys. Både Bjørn og Lavrans har godt påkostede maskiner, og begge er opptatt av lyd og design. I dag tar vi for oss Lavrans og hans Ducati Hypermotard 950 S, forøvrig en av mine store favoritter hva angår «fun-factor» og pur kjøreglede.



Hvorfor Hypermotard 950 SP?

Lavrans kjørte fram til høsten 2020 en Ducati Scrambler, men ønsket seg litt heftigere svingegenskaper, mer pulver og kanskje en litt høyere «fun-factor» . Og hva er mer naturlig enn å gå til innkjøp av en Hypermotard 950 SP da? Denne sykkelen har alt som ligger innenfor definisjonen av et tivoli og er proppende full av teknologi som ligger langt fremme og gjerne ikke er tatt i bruk av konkurrentene ennå. 950 SP som veier under 200 kg og leverer 114 hk og 96 Nm, kommer blant annet med kvikkskifter og blipper, hvilket gjør det særdeles festlig å kjøre. Lavrans forteller at Hypermotarden skaper kjøreglede og nye smil hver eneste dag, akkurat som den skal gjøre. For oss som liker å leke, gasse og bølle litt, er dette helt perfekt, tilføyer han.



Har Hypermotard 950 SP noen svakheter?

Lavrans tenker seg om før han smiler og svarer, nei det må være at den er litt for perfekt, sier han og fortsetter: Hypermotarden er kontant, kvikkstyrt som en motard skal være. Litt brå, men ingen svakheter. Sykkelen kan levere mye mer enn det jeg klarer å utnytte og det er åpenbart at jeg må trene for å matche maskinen.


Både Bjørn og Lavrans gir uttrykk for at de helt etter trenden ønsker å lære det å kjøre på grus, men til det trengs litt lettere og mer egnet materiell. De er heller ikke fremmede for å delta på kurs for å heve egen førerkompetanse, sier gutta som virkelig realiserer drømmene sine hver eneste dag.


Jeg takker for møtet og lar meg veldig gjerne inspirere av guttas evne til å nyte livet og materiell som åpenbart skaper mye glede og flotte opplevelser.

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.