Egil Pedersen – Derfor er jeg medlem av NMCU

MC-avisa har mottatt følgende tekst om Motorsykkelens uke-temaet NMCU:


Mitt navn er Egil Pedersen og jeg har kjørt tung MC siden 1980, har vært medlem i Sandnes Mc Club i alle år etter og har vært medlem av NMCU (Norsk Motorcykkel Union) siden 1981 eller 82.


Tekst: Egil Pedersen.

Foto: Privat.


Vi i Sandnes Mc så den gang da at NMCU nok var det eneste talerøret for det norske MC-folket mot «store stygge» Staten, og valgte derfor å melde oss inn. Husker jeg ikke feil, så har det på alle årsmøter innad i klubben vært stemt på og solid vedtatt at alle medlemmer av SMCC-N også skal være NMCU-medlemmer.


Jeg/vi har nok ikke alltid vært like enige i alle sakene NMCU har frontet, men vi er sindige vestlendinger og ikke en gjeng med medgangs-supportere. Om vi synes de har hatt to–tre dårlige saker, så har de samtidig hatt 16–17 saker gode saker, og dermed blir gjennomsnittet overveldende BRA.


For de som ikke helt har skjønt hva NMCU er og hva NMCU har kjempet for og oppnådd for motorsyklistene siden 1976, så bør de ta en titt her https://nmcu.org/hva-har-nmcu-oppnadd/ eller rett og slett spørre Google: «Hva har NMCU oppnådd?» Alle som har levd noen år, bør vite at «ting» ikke skjer av seg selv.



Angående 1%-ere og NMCU: Det er synd at dette miljøet ikke ser hva NMCU faktisk i hovedsak jobber med, og «gnager» om gamle saker og manglende støtte fra NMCU. NMCU kan offentlig ikke ha kriminelle MC-klubber i klubbregisteret sitt (de som er erklært av det statlige og politiet). Det sier seg selv. Vi ville i motsatt fall miste den goodwill’en vi har hos myndighetene, og da ville vi ikke lenger ha noen talerør inn til embetsfolket og politikerne.


Om en skjønner hvor viktig arbeidet til NMCU er, så går det an å svelge en kamel og bare melde seg inn som enkeltmedlemmer.


NMCU har mistet en del medlemmer de senere år. Dette (mener jeg) skyldes i hovedsak at det ikke har vært noen store kampsaker som har engasjert MC-folket, og at de derfor velger å bruke de få kronene et medlemskap koster på andre ting.



Vi er nå på vei inn i et spennende 10-år. Det snakkes overalt om miljø, og el-bilene blir stadig flere på veiene. De på Løvebakken har satt seg som mål at fra og med 2025 (om kun fire år), så skal det ikke lenger selges fossildrevne biler i Norge … Når tror den jevne motorsyklist at dette også blir gjeldende for motorsykler? Intet er vel sagt høyt om dette, men det er veldig nærliggende å tro at de på Løvebakken også mener 2025 for motorsykler – de har vel bare ikke sagt det høyt enda.


Hvem skal ta kampen mot myndighetene når dette kommer?


Nedover i Europa stenges flere og flere veistrekninger for motorsyklister på grunn av til dels urimelige støykrav.


Hvem skal ta kampen mot myndighetene når dette kommer her på berget?


Årsakene til å være medlem og støtte opp om NMCUs viktige arbeid er utrolig mange. Jeg kunne nok sittet og ramset opp side etter side med gode argumenter, men jeg har også mye annet som skal gjøres, så jeg får runde av her.


Til dere som tviler fordi dere er leie på grunn av enkeltsaker fra fortiden: «Look at the big picture» i stedet for.

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
MC-OSLO-web-banner-des20.gif
Ducati feb21.jpg
CBP_198x198_jan21.gif
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
OnlineMC_2021-1.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Ducati feb21.jpg
CBP_198x198_jan21.gif
MC-OSLO-web-banner-des20.gif
OnlineMC_2021-1.gif
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.