Ducati lanserer nye Multistrada V2 og V2 S – superbra materiell



Multistrada V2 og V2 S avløser forgjengeren Multistrada 950, som første gang så dagens lys i 2017 og var en fantastisk god og prisgunstig tourer som leverte kjøreglede i bøtter og spann og representerte en hederlig og prisgunstig nedskalering av storebror Multistrada 1260.


Tekst: Ole-Andreas Isdahl.


Undertegnede kjørte nylig den nye Multistrada 1260 V4 og var superimponert over den nye modellen som jeg mener har blitt mye bedre enn den tosylindrede forgjengeren (som også var veldig bra). Nye V2 bygger på samme plattform og mange av forbedringspunktene hentes selvfølgelig fra den eldre Multistrada 950 og den nye V4-modellen.



Nye Multistrada V2 er hele 5 kilo lettere enn forgjengeren, og de vesentligste forbedringene er knyttet til vektreduksjon og ergonomi. Multistrada V2 er slank, tilbyr føreren gode ergonomiske forhold og har nå en fin setehøyde på 83 cm – som ytterligere kan reduseres til 79 cm med et senke-kit. Den nye modellen har selvfølgelig fått en forbedret elektronikkpakke som omfatter antispinn, hill-hold, sving-ABS, fire kjøremodus og et nytt bremselys som aktiverer nødblinken ved kraftig nedbremsing.


Utstyrspakken kan boostes dersom du kjøper toppmodellen som heter V2 S. Den er ca. 15.000 kroner dyrere enn standardmodellen. Her omfatter utstyrspakken cruisekontroll, skyhook suspension – EVO semiaktiv fjæring, LED-belysning med kurvelys, kvikkskifter opp og ned, hands free-system, et 5 tommer stor fargeskjerm og opplyste brytere på styret.



Multistrada V2 er fornuftig priset til kr 204.000, og skal derav kunne konkurrere med nær sagt alle i dette segmentet, for eksempel Kawasaki Versys 1000, Honda Africa Twin 1100, KTM 890 S, BMW GS 850, Suzuki V Strom 1050 og Triumph Tiger 900.


Den nye Multistrada V2 er godt motorisert med sine 113 hk, og Ducati lover at styregeometri og førerkomfort i likhet med V4-modellen er vesentlig forbedret. Jeg tror at V2-modellen, som både er slankere og lettere, kan være vel så morsom som den superheftige V4-modellen, gitt at du kjører mest alene. Drar du ofte på tur med passasjer, kan det være klokt å vurdere storebroren som er større og kraftigere. Men Multistrada V2 er på ingen måte noen liten maskin og har utvilsomt mer enn nok krefter.


Når vi ser på prisen (219 000 kr) og listen over ekstrautstyr som kommer med V2 S, er det ikke vanskelig å anbefale å ta merkostnaden på ca. 15000 kroner for å få S-modellen. Ducati Multistrada V2 kommer med hele fire års garanti, og serviceintervaller på hele 15.000 km. Ventilene skal justeres ved 30.000 km på denne modellen. Jeg kan ikke si annet enn at jeg virkelig gleder meg til å kjøre nye Multistrada V2, som utvilsomt er en forbedring av forgjengeren. Ducati sier i sin pressemelding at modellen skal være tilgjengelig hos forhandler mot slutten av november måned, og husk nå på at du må bestille tidlig dersom du skal kunne ha forventninger om å få en sykkel til neste sesong.

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Banner-mca-sep21.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Banner-mca-jun21-CBP.jpg