2022-nyhetene: Triumph Tiger Sport 660

I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Triumph Tiger Sport 660.



Tiger-modellene forbindes ofte med adventuresykler. Men spennet i Tiger-familien har alltid vært stort, og mer vei-orienterte asfaltsykler har også båret dette navnet. Denne modellen er laget for bykjøring, pendlekjøring eller å dra av gårde på en liten tur. Kort sagt en sykkel til bruk både i hverdagen og helger. Designet ser gjennomtenkt ut med rene og rette linjer. Vindskjermen ser relativt høy ut, og styret sitter i en posisjon som tilsier en oppreist og behagelig sittestilling. Den er relativt høyreist og slank, men med et bredt styre på 834 mm og en akselavstand på 1418 mm er nok dette en svingvillig sykkel som vil skape mye kjøreglede. Det er lagt mye arbeid ned i å holde høyde og bredde på salen på et minimum, for at sykkelen skal passe til mange.


Tiger Sport 660 baserer seg på Trident 660 med samme motor og ramme. Motoren er en del av bæringen i rammekonstruksjonen. På denne Tigeren er bakrammen imidlertid forsterket for å dekke et større bruksområde. Svingarmen er også forlenget. Det sitter en 41 mm Showa-demper foran og en Showa monoshock RSU bak, begge med en fin vandring på 150 mm, hvilket skal bety sportslige og behagelige kjøreegenskaper. Den tresylindrede motoren på 660 cc, leverer 80 hk og 65 Nm. Mye av kreftene hentes ut i mellomregisteret, og med 17 tommer store hjul foran og bak, og med Michelin Road 5 som standard blir nok dette skikkelig lekent. Ut fra vekt og effekt vil nok sykkelen oftest bli brukt av førere som sjelden eller aldri har med passasjer.


For å stoppe sykkelen er det levert dobble 310 mm skiver med doble Nissin kalipere foran og en 255 mm skive med enkel Nissin kaliper bak. Det er mye elektronikk tilgjengelig på Tiger 660 Sport. Den har et nytt TFT fargedisplay som er enkelt, men ser bra ut. Avslagbar antispinn og ABS, full LED-belysning, selvkansellerende blinklys, ride by wire, slipperclutch, 2 ride modes. Triumph har også tatt frem et omfattende utstyrsprogram som gjør at du kan tilpasse sykkelen til dine egne behov.


FAKTA:

Motor/gir:

3 syl

660 cc

6 gir

Ytelse:

59,6 kW (81 hk)

- 10250

64 Nm - 6250

Sittehøyde:

835 mm

Vekt:

206 kg

Pris fra:

129.900,-


Med forbehold om endringer og feil. Se www.mcavisa.no/prisliste for vår siste oppdaterte prisliste.

Annonseinnhold
MC-OSLO-webbanner-198x198-jan22.jpg
Desmodromene-nettbanner-apr22_2.jpg
Team Bergen feb22.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonse web 198x300 Quad lock.png
Halvarssons_Mcavis_198x198px.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Annonseinnhold
724x66-Suzuki_GSX-S1000R-feb22.jpg
AMD Banner-mca-mar22.jpg
Banner-mca-sep21.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Banner-mca-mai22_724x66-pix.jpg