2021 BMW R 1250 RT – Mer enn bare facelift


Den komfortable BMW RT blir enda mer komfortabel. 2021-modellen har fått en betydelig ansiktsløftning i form an en ny front, men det er langt fra alt som er nytt. Det første man legger merke til, er ny en hovedlampe som har adaptiv LED-teknologi og kurvelys. I tillegg er kåpen slanket og gjort mer aerodynamisk. Den elektriske vindskjermen skal gi føreren bedre sikt og enda bedre beskyttelse mot vind.

RT-en er kanskje mest kjent for den særegne motoren. 2021-modellen vil ha samme motor som i år, altså en boksermotor på 1250 kubikk med ShiftCam. En motor som passer bra til den 279 kilo tunge motorsykkelen. I tillegg til de etablerte kjøremodusene vil nye RT ha et ECO-program. Dette programmet skal sørge for bedre fuel-økonomi. RT-en skal nå kunne kjøre 50 mil på en tank som rommer 25 liter. Eco-programmet sørger for at 1250 RT vil bruke ti prosent mindre bensin enn sin forgjenger.

Nye RT har fått en ny 10,2 tommer stor TFT-skjerm. Denne er svært spennende. I tillegg til at den er kontrastrik, og kan leses uansett lysforhold, er den større og enda bedre enn den vi finner på GS og RS. Du kan også få integrert kartmodul i denne skjermen, hvilket vi gleder oss til å se.

For å gjøre RT enda mer sikker og behagelig å kjøre, har BMW nå utstyrt RT-en med adaptiv cruise control. En funksjon vi har ventet på. Audio-systemet er også utbedret. Høyttalerne er bedre integrert og skal gi bedre lyd.

Annonseinnhold
MC-OSLO-webbanner-198x198-jan22.jpg
Desmodromene-nettbanner-apr22_2.jpg
Team Bergen feb22.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonse web 198x300 Quad lock.png
Halvarssons_Mcavis_198x198px.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Annonseinnhold
724x66-Suzuki_GSX-S1000R-feb22.jpg
AMD Banner-mca-mar22.jpg
Banner-mca-sep21.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Banner-mca-mai22_724x66-pix.jpg