Honda GL1800 Gold Wing – en fantastisk teknologireise gjennom 45 år

01.11.2019

 

Honda Gold Wing har vært gjennom en lang, lang reise siden den først ble lansert som en nakensykkel på 1000 cc i 1975. Gold Wing ble tidlig en legendarisk motorsykkel og har holdt posisjonen som mega-criuser gjennom alle disse årene.

Test: Ole-Andreas Isdahl.
 

 

I 2018 ble GL1800 oppgradert med en size-down, en vesentlig vektreduskjon, ny ramme og en oppgradert elektronikkpakke. Honda GL1800 kommer i to versjoner, den tradisjonelle Gold Wing Tour-versjonen med med toppboks og Gold Wing-utgaven uten toppboks.

 

 

Sistnevnte utgave er skikkelig kul og får nok en bedre mobilitet uten toppboksen når du kjører alene. Wing-versjonen har også en lavere vinskjerm, men har ellers de samme spesofikasjonene som touring-versjonen Gold Wing. Den sekssylindrede motoren yter 125 hk og hele 170 Nm. Begge modellene har fått et TFT-instrument på 7 tommer og har fått en stivere ramme og bedre dempere. GL1800 har fire kjøremodus som gir føreren de nødvendige tilpasningsmulighetene. Begge modellene kan leveres med en sekstrinns manuell kasse eller en 7 speed trinnløs DCT-kasse.

Honda har gjort sykkelen mindre og mer sportslig som et ledd i forsøket på å tiltrekke seg yngre førere. MC-avisa har tidligere testet Gold Wing-modellen og kan så absolutt bekrefte at Gold Wing ikke bare er god på komfort, den kan virkelig svinge også.

Dette er noe av det mest komfortable du kan finne som fører, men det skulle da også bare mangle når du må punge ut med ca. 440.000 kroner for å få en hjem til garasjen (ca. veil. utsalgspris for Honda GL1800 Gold Wing Tour uten ekstrautstyr).
 

 

Honda GL1800 Gold Wing og Gold Wing Tour er nå ytterligere forbedret. 2020-modellen er en mere rafinert utgave av 2018-modellen som sto for de største endringene. 2020-modellen har fått en bedre throtle kontroll og navigasjonsfunksjoner til instrumentet. Sykkelen lever faktisk også med airbagger, og kjempen veier ca. 365 kilo, men er likevel veldig lettkjørt. Dette er utrolig behagelig materiell å kjøre, og du merker ikke noe til størrelse og vekt.

Vi gleder oss kjempe mye til å teste 2020-modellen når den kommer til Norge.

Please reload

Banner-123mc-på-mca-nettside-2.jpg

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
HQV_campaign_dec_19_offroad_198x200_NO_v
MC-Huset_aug19.gif

Bunn

OnlineMC jan19 2.gif
Annonseinnhold
MC-avisa_ES_Zero_april-19_724x66.gif
AMD banner april 2019.gif
Banner-mca-mai19.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_aug19.gif
HQV_campaign_dec_19_offroad_198x200_NO_v

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.