Kawasaki har finpusset og videreutviklet café-ikonet W800


Kawasaki W800 ble lansert i 2011 og var da basert på den velkjente og Britiske BSA merket. Nå har Kawasaki finpusset og videreutviklet modellen ytterligere – dette ser veldig bra ut.

Tekst: Ole-Andreas Isdahl.

Foto: Kawasaki.

W800 har nok ikke samme ikon-status som BSA-modellene, men den har tross alt blitt et populært alternativ i café-segmentet. Med sine 48 kh og 63 Nm er den en herlig og svært sjarmerende hverdagsmotorsykkel til urbant bruk. W800 har fått et forhjul som måler 100/90/19 og 130/80/18 bak. Dette er fine svingdimensjoner som i kombinasjon med en akselavstand på 1465 mm gjør sykkelen lettstyrt og fin å moblisere i sving. Styrevinkelen på 37 grader bidrar nok vesentlig til at forhjulet vil oppleves stabilt og rolig.

Kawasaki har oppdatert fjorårsmodellen med en kraftigere rørramme, litt bredere felgdimensjoner og nye 41 mm dempere foran. Teknologisk er generelt café-segmentets modeller sjelden lengst fremme, og det trenger de heller ikke være. Dette er posør-sykler som gjerne kjøres av førere som dyrker «image» og stil. Lyd og «looks» er viktgere enn ytelse, og kjøreturen skal derfor gjennomføres med stil. Her er det halvhjelm, briller og skinnjakke som teller.

Og ser bra ut gjør det virkelig. W800-linjen kommer med tre modeller, men årets «special edition» fremstår nok som selveste ikonet som ivaretar James Dean sitt «image». Café-segmentet har vokst de siste årene, og det blir spennende å se hvordan markedet reagerer på denne perlen som definitivt har utseendet med seg.

#Nyhet #Kawasaki

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Banner-mca-sep21.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Banner-mca-jun21-CBP.jpg