2020 Yamaha MT-125

16.10.2019

 

Etter at Yamaha lanserte 2020-modell MT-03 for noen uker siden, så har vi ventet på at de skulle lansere en ny versjon av storselgeren MT-125, og i dag ble den lansert. Siden introduksjonen i 2014 har MT-125 har vært Norges desidert mest solgte MC.

Fra pressemeldingen til Yamaha får vi opplyst bl.a. følgende:

"Kraftig ny 125 cc-motor med variabel ventilfunksjon (VVA):
Nye MT-125 er utstyrt med en helt ny motor som drar nytte av noe av den mest avanserte teknologien som finnes i 125 cc-klassen. En av nøkkelfunksjonene er det YZF-R125-avledede systemet for variabel ventilfunksjon (VVA), som sikrer høye ytelsesnivåer ved høye turtall samtidig som det leverer rikelig med dreiemoment ved lavere hastigheter.

VVA er et genialt system som har to inntakskammer, hver med sin egen vippearm. Den lave kammen drives inntil 7400 o/min, og profilen og timingen er utformet for å gi et jevnt og bredt dreiemoment for kraftig ytelse ved lave til middels motorturtall. Over 7400 o/min bytter en kompakt magnetventil motoren fra den lave kammen til den høye kammen. Den høyere profilen og den reviderte ventilinnstillingen gir et hardtslående turtall som gir økt ytelse fra 7400 o/min til maksimal utgangseffekt ved 10 000 o/min - 1000 o/min høyere enn forrige design.

I tillegg til det høyere turtallstaket har den nye VVA-motoren også oppdatert giring for mer spennende akselerasjon - og med serien av høyteknologiske komponenter blir den nye motoren jevnere og mer økonomisk.

 

 

Hjelpe- og slipperclutch:
MT-125s nye hjelpe- og slipperclutch (A&S) er en betydelig oppgradering for 2020 og gir føreren en rekke viktige fordeler. Den ekstremt følsomme hendelen reduserer nivået av fysisk inngripen fra føreren, noe som gjør denne lettvekts Hyper Naked mye mer behagelig i situasjoner med bytrafikk og stopp-start-kjøring.

A&S-clutchen muliggjør også rask og jevn nedgiring, og dette bidrar til å opprettholde stabiliteten i chassiset og gi forbedret kontroll når du girer ned - en spesielt viktig funksjon når veidekket er vått eller glatt.

 

 

Moderne og aggressiv, ny karosseridesign:
MT-serien kjennetegnes av dynamisk stil og den nakne rammen. MT-designen utvikler seg stadig, og i 2020 gir et helt nytt karosseri MT-125 et mye lettere og mer aggressivt utseende som viser frem den spennende og smidige motorsykkelen.

Med sin foroverlente design er Yamahas Hyper Naked-modeller er umiddelbart gjenkjennelige, der de viktigste komponentene er plassert så nær motoren som mulig for å gi en stolt og aggressiv holdning. Nye MT-125 har en mindre 10-liters bensintank og en mye kortere bakende som sammen med den nye frontlyktenheten bidrar til sykkelens ultrakompakte silhuett.

 

 

Dristige nye doble hovedlys:
Det dramatiske nye utseendet med doble skråstilte posisjonslys gjør at nye MT-125 utstråler et rovdyraktig og skremmende blikk som bekrefter modellens posisjon som den mest dynamiske nakne 125. Under de doble posisjonslampene er det et kompakt LED-hovedlys med en kraftig stråle som gir MT-125 et dristig og utfordrende utseende - et bevis på det rene MT-DNA-et den har i blodet.

 

 

Mer komfort og kontroll:
Yamahas MT-modeller har fått rykte på seg for smidighet og ergonomisk kjørestilling, noe som gjør dem til et standardvalg for førere som ønsker dynamisk utseende, engasjerende ytelse og daglig allsidighet. 2020-modellen av MT-125 tar komfort og kontroll til neste nivå med sitt dristige nye karosseri og en revidert kjørestilling.

Den mindre bensintanken og det nye one-piece-setet gjør at føreren kan bevege kroppsvekten fritt rundt på sykkelen ved bremsing eller kjøring i svinger, noe som gir en følelse av større kontroll. For at du skal få en litt mer oppreist kjørestilling, flyttes fothvilene fremover, og styrearmens posisjon heves - en konfigurasjon som bidrar til å sentralisere førervekten samtidig som den øker komforten og smidigheten.
Negativt LCD-instrumentpanel

Nye MT-125 er utstyrt med LCD-instrumenter som bidrar til at den ser ut og føles som det den er, førsteklasses kvalitet. Dette lette instrumentpanelet har en negativ LCD-skjerm med et sentralt digitalt speedometer, en turteller, to tripptellere, drivstoffmåler og klokke - i tillegg til umiddelbart og gjennomsnittlig drivstofforbruk, gjennomsnittshastighet og et velkomstskjermbilde.
Bredt 140-profilers bakdekk

Sett forfra er nye MT-125 en imponerende motorsykkel takket være de aggressive nye doble hovedlysene. I 2020 leveres denne lette Hyper Naked med et bredere 140-profilers bakdekk som ikke bare gir høye nivåer av traksjon ved kjøring i sving, akselerasjon og bremsing - det forsterker også systemets seriøse MT-familiebilde og fremhever utseendet til og følelsen av en stor sykkel. Dette er på alle måter en motorsykkel å være stolt av.

 

 

Høyspesifisert opp/ned-forgaffel på 41 mm:
MT-125 er utstyrt med avanserte chassisspesifikasjoner som kan sammenlignes med mange større motorsykler. Den høyspesifiserte opp/ned-forgaffelen på 41 mm gir 130 mm fjæring med god respons for presis håndtering sammen med sikkert veigrep - og monoshock-fjæringen bak er utformet for å gi høy kjørekomfort.

Ny Deltabox-ramme og svingarm i aluminium:
Med akselavstand på 1325 mm, som er 30 mm mindre enn den forrige modellen - i tillegg til forbedret styringsgeometri - forbedrer den nye Deltabox-rammen og svingarmen i aluminium sykkelens vektsentralisering for en enda mer sporty, smidig og spennende tur. Den nye rammedesignen oppnår en idealisert balanse mellom vertikal og horisontal vridningsstivhet og balanse for å gi utmerket håndtering med god respons - og den har et bredere dreiepunkt som gir plass til en ny avansert svingarm.

Den lette svingarmen er laget av aluminium med spesielle avstivende ribber på innsiden som finjusterer stivheten for å håndtere det brede 140-profilers bakdekket som effektivt overfører den nye motorens høye effekt til veidekket.

 

 

Radialmontert kaliper / 292 mm skivebrems foran:
MT-125s spesifikasjoner fortsetter å imponere med den radialmonterte kaliperen og skivebremsen med en diameter på 292 mm. Radialdesignen er vanligvis forbundet med modeller med større kapasitet, og den reduserer bøyning av kalipere for å gi nøyaktig fingerspisskontroll ved lavere hastigheter sammen med enestående stoppeffekt ved høyere hastigheter.

Nøkkelfunksjoner for MT-125:
Ny 125 cc-motor med variabel ventilfunksjon (VVA)
Hjelpe- og slipperclutch
Moderne og aggressiv, ny karosseridesign
Doble skråstilte posisjonslys, LED-frontlys
Høyspesifisert opp/ned-forgaffel på 41 mm
Ny Deltabox-ramme og svingarm i aluminium
Bredere 140-profilers bakdekk
Kraftig radialmontert frontbremsekaliper
Skivebrems foran med diameter på 292 mm
Sofistikerte negative LCD-instrumenter."

2020 MT-125 vil være tilgjengelig hos din lokale Yamaha-forhandler fra desember 2019, og du får den i fargene Ice Fluo, Icon Blue og Midnight Black.

Please reload

Banner-123mc-på-mca-nettside-2.jpg

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
HQV_campaign_dec_19_offroad_198x200_NO_v
MC-Huset_aug19.gif

Bunn

OnlineMC jan19 2.gif
Annonseinnhold
MC-avisa_ES_Zero_april-19_724x66.gif
AMD banner april 2019.gif
Banner-mca-mai19.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_aug19.gif
HQV_campaign_dec_19_offroad_198x200_NO_v

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.