Yamaha ser mot 2030 under Tokyo Show 2019

14.10.2019

 

24. oktober starter Tokyo Show, og Yamaha har satt av en stor del av sin stand for å presentere mange av deres elektriske konseptemodeller der fokus er elektriske mobilitet i 2030. De fire japanske fabrikkene (Honda, Kawasaki, Suzuki og Yamaha) jobber med å bruke samme type batterier i sine elektriske kjøretøy.

 

Her følger redigert pressemelding fra Yamaha Motor:

«There Is Greater Joy Yet to Come»

Yamaha Motor deltar på 46. Tokyo Motor Show 2019 som vil bli avholdt på Tokyo Big Sight fra torsdag 24. oktober til mandag 4. november. Yamaha Motor-standen vil stå i arenaens West Hall 2, og temaet vil være «There Is Greater Joy Yet to Come — ART for Human Possibilities».

Totalt 18 modeller - inkludert seks verdenspremieremodeller* og to japanpremieremodeller - skal stilles ut, inkludert motorsykler, LMW-er (Leaning Multi Wheel), elektriske pendlerkjøretøyer, elektrisk drevne sykler og en løsning for ubemannede selvkjørende kjøretøy.

På standen presenteres også selskapets teknologiske utvikling m.m. rettet mot 2030 under vår langsiktige visjon «ART for Human Possibilities».

Verdenspremieremodeller - modeller som gjør sin verdensdebut på Tokyo Motor Show:

 

Land Link Concept:

 

 

Land Link Concept er en løsning for selvkjørende kjøretøyer som beveger seg fritt i et stort utendørs terreng ved å registrere omgivelsene. Utviklingskonseptet var «Inter-Responsive Link». AI-basert bildegjenkjenning gjør at det kan bestemme ruten selv og automatisk unngå hindringer som oppdages i kjøretøyets bane. Hvert av de fire hjulene kan styres og kjøres uavhengig, noe som gjør at modellen kan bevege seg i alle retninger. Med det høye mobilitetspotensialet har den evnen til å arbeide med oppgaver sammen med oss som en pålitelig partner.

 

---

 

E01:

 

 

Denne bypendlingsmodellen (effekt som kan sammenlignes med en 125 cc scootermotor) kan hurtiglades og gir god rekkevidde, komfort m.m. når du drar fra ett område av byen til et annet. Kombinasjonen av Yamahas scooter- og EV-teknologier gjør den praktisk til hverdagsbruk i tillegg til en kvalitetskjøreopplevelse som overgår tradisjonelle scootere. I tillegg til utmerket komfort har den et design som uttrykkelig fremhever en ny generasjon sportsstyling.

 

---

 

E02:
 

 

Denne neste generasjons elektriske pendlersykkelen E02 (effekt som tilsvarer en 50 cc scootermotor) er utformet for å være et godt valg for personlig mobilitet i byer. Den har et kompakt, lett og brukervennlig karosseri og leveres med et batteri som er lett å ta ut. Med fokus på å gi deg den jevne kjøringen som elektriske kjøretøyer er kjent for, gir den ny verdi for elektrisk mobilitet ved å gi enda mer moro og en mer velkjent følelse. Den utvendige utformingen fremhever også batteriet og den elektriske motoren som utgjør drivlinjen, og hinter om den lette og smidige kjøringen den leverer.

 

---

 

YZ450FX:

 

 

YZ450FX er basert på den avanserte motocross-modellen for konkurranse YZ450F, og har ytelsen og funksjonene som ønskes i Enduro-løp. Innstillingene er optimalisert for en racingmaskin med Enduro-spesifikasjoner samt lett og smidig håndtering, en motor som er innstilt for god trekkraft ved høye turtall, m.m. Maskinen som brukes av Japan National Cross-Country-deltakeren (JNCC) Kenji Suzuki skal stilles ut.

 

---

 

TY-E:
 

 

Denne elektriske trial-sykkelen er en avansert prototype og ble laget som en del av Yamahas interne, teknologiske FoU-program. Monocoque-rammen i karbonfiberforsterket plast (CFRP) bærer en kompakt, elektrisk motor med høyt turtall og høy effekt som gir et sterkt dreiemoment med lav hastighet og jevn akselerasjon som skal overvinne hindringene i trial-løp. TY-E, som ble kjørt av Kenichi Kuroyama i FIM Trial-E Cup, kom på 2. plass i serien i 2018 og 2019.

 

---

 

E-Vino:

 

 

Denne elektriske pendlermodellen er basert på den populære retro-pop-stylede scooteren Vino 50cc, og gir en behagelig kjøretur som bare et elektrisk kjøretøy kan gi. Hovedfunksjonene omfatter den jevne akselerasjonsfølelsen, rikelig med utnyttet dreiemoment ved svært lave hastigheter og et batteri som er lett å ta ut. Den har også to kjøremodi for tilpassing til kjøreforhold i tillegg til en forsterkingsfunksjon som gir ekstra kraft til å kjøre i oppoverbakker.

 

---

 

YPJ-YZ:

 

 

YPJ-YZ e-Bike ble designet med utseendet til en racingmaskin som kjører ute på banen. Det vektsentraliserte karosseriet minner om ingeniørarbeidet i YZ-serien av motocross-modeller for konkurranse (plassering av karosserivekt nær midten for økt håndtering), med underrammen delt i to for å omslutte batterienheten i et unik oppsett. YPJ-YZ gir stabil ytelse i svinger og lett håndtering selv i ulendt terreng, og den enkle, lette rammen ble utformet for å vise likheten til modellene i YZ-serien. Denne e-Bike-en signaliserer en morsom, stimulerende og ekstraordinær kjøreopplevelse og en ny rekreasjonsform for fremtiden.

 

---

 

YPJ-XC:

 

 

Denne eMTB-en (elektrisk drevet mountain bike) bruker Yamahas førsteklasses drivenhet PW-X og har en kjørefølelse som gjenspeiler vårt DNA fra e-Bike-bransjen. Den potente, men kontrollerbare elektriske driften gjør den til en partner som kan kjøre deg overalt i naturen for å gjøre helgeturer til noe spesielt.

 

---

 

TRITOWN:

 

 

Det kompakte elektriske kjøretøyet TRITOWN med to forhjul kjøres i oppreist stilling og bruker Yamahas LMW-mekanismer (Leaning Multi Wheel). Den enkle konstruksjonen gjør at føreren bruker sin egen balansesans for å styre kjøretøyet, noe som gjør kortere reiser til en morsom og spennende opplevelse. Det lette, kompakte karosseriet og de intuitive kontrollene gjør den anvendelig for en lang rekke mennesker. Det testes nå i felten på fritidsanlegg, i parker og lignende i Japan for å finne ut av om det er et gjennomførbart produkt, om det kan tiltrekke seg kunder, om det kan konkurrere på mikromobilitetsfeltet m.m.

 

---

 

YNF-01:
 

 

Den lavhastighets mobilitetskonseptmodellen YNF-01 er utformet og konstruert med offroadfunksjonalitet og styling som har som mål å vekke eventyrlyst i føreren. Den offroad-inspirerte designen kompletteres av de store dekkene og den firehjuls uavhengige fjæringen som stimulerer brukerens ønske om å «dra overalt og gjøre alt». Den vant også prisen Red Dot Award: Design Concept 2019."

 

Please reload

Banner-123mc-på-mca-nettside-2.jpg

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_aug19.gif

Bunn

OnlineMC jan19 2.gif
Annonseinnhold
MC-avisa_ES_Zero_april-19_724x66.gif
AMD banner april 2019.gif
Banner-mca-mai19.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.

MC-Huset_aug19.gif
OnlineMC jan19 2.gif