Triumph Rocket blir enda større, kraftigere, råere og raskere

28.08.2019

 

Triumph har tydelig bestemt seg for å være størst på kubikk og heftigst på råskap. Ikke det at konkurrenten begynte å puste dem i ryggen. Den som kommer nærmest er Harleys Milwaukee-Eight motor, men den er på "bare" 1923 cc (117 kubikktommer).

 

Tekst: Oddbjørn Myklebust.


Nå har Triumph økt det råsterke dreiemomentsmonsteret fra 2300 cc til 2500 cc, noe som resulterer i et dreiemoment på 221 Nm ved 4000 omdreininger. Det er saker det. Men det er ikke bare motoren som har gjennomgått forandringer. Rammen er også ny sammen med mye annet. Rocketen vil komme i to utgaver der ulikhetene hovedsaklig ligger i stil og design. GT-utgaven er nok litt rikere på komfort, den har blant annet ryggstøtte for passasjer og en liten vindskjerm over de doble frontlyktene. R-utgaven er enklere og har en mer sprekere utstråling.

 

Det brede bakdekket viser godt igjen med sine 240 mm og gir den nye Rocketen et rått image sett bakenfra. I tillegg til all denne råskapen har produsenten også utstyrt denne store råtassen med massevis av gromme finesser. Andre generasjon TFT-instrumentering som gir bedre funksjonalitet i fullfarge. Optimalisert Corering ABS og antispinn for optimalt veigrep i sving. Rocket 3 kommer med fire forskjellige kjøremodus, Road, Rain, Sport og en hvor føreren kan designe sitt eget oppsett. Alle lysene er LED, framme og bak, instrumentene og skiltlys.

 

 

En artig sak er at Rocket 3 kommer med noe som heter Hill Hold Control. Og funksjonen ligger i navnet. Stopper du i en motbakke hindrer den deg fra å renne bakover selv når sykkelen er fullastet. Dette for å gi fører mest mulig kontroll på en sykkel som veier rundt 300 kilo. Den nye utgaven er faktisk 40 kilo lettere en forgjengeren.

 

Cruisekontroll er standard sammen med nøkkelfri tenning og styrelås. På kjølige dager kan det være greit med varme i håndtakene. Det er standart på GT, men er også tilgjengelig som ekstrautstyr for R. Ønsker du å lade mobiltelefonen mens du kjører er det fullt mulig via et strømuttak under salen.

 

Det er også mye  annet spennende tilleggsutstyr som har blitt laget til disse nye Rocket 3-modellene. Slik som Triumph Shift Assist, Integrert GoPro kamera kontroll system, Turn by turn navigasjonssystem og My Triumph app, Integrert telefon og musikk kontroller samt dekktrykkmålingssystem.

 

MC-avisa vil komme med en fullstendig rapport på disse nye Rocket 3-modellene så fort vi har testkjørt dem, og det er noe vi virkelig gleder oss til. 

Please reload

Banner-123mc-på-mca-nettside-2.jpg

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
198x198_MT-banner_feb.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif

Bunn

OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT.gi
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20.gif
Banner-Tiger900-mcavisa-724x66.jpg
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif
198x198_MT-banner_feb.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.