Endelig – en indianer i garasjen

29.07.2019

 

Denne lille artikkelen er ikke skrevet for å ta opp konkurransen med redaktør Oddbjørn Myklebust sin utmerkede rapport fra prøvekjøringen av Indian FTR 1200 som sto å lese i nummer 6-19 av MC-avisa. Redaktøren gir en god beskrivelse av hvordan det er å kjøre sykkelen.

Tekst og foto: Jarl Hole.

Nei, artikkelen er rett og slett skrevet i lutter glede etter endelig å få lagt gasshånden på indianeren jeg bestilte under Oslo Motor Show i fjor. Det er ikke til å legge skjul på at det har vært store leveranseproblemer i tilknytning til lanseringen av Indian FTR 1200. Kanskje et luksusproblem for Indian som åpenbart fikk inn langt flere bestillinger enn de var i stand til å møte, men selvsagt stor frustrasjon for de som hadde gledet seg til ny sykkel når sesongen startet. Resultatet er dårlig PR for Indian og et dårlig rykte i markedet. Eller som Haldens store sønn Henning Kvitnes sier i en av sine mest kjente sanger: «Evig eies kun et dårlig rykte». Her har Indian og deres forhandlere litt å arbeide med i tiden fremover.


De som etter hvert vil kjøpe en FTR nå når leveranseproblemene er under kontroll, vil få den første moderne motorsykkelen som har kommet fra «over there» på svært lenge. Moderne komponenter gir gode ytelse både på chassis og karosserisiden og en svært lettstyrt motorsykkel med en fleksibel, væskekjølt V-twin som virkelig sparker fra om det er det du er ute etter. Ingen andre amerikanske motorsykler kan matche en FTR for øyeblikket. Det blir svært spennende å følge med på hva Harley-Davidson vil svare med for å møte spesifikasjonene og kjørbarheten til en Indian FTR. Største innvending er tankkapasiteten, som etter min mening er for liten uansett hva slags kjøring man bedriver. 13 liter med en motor på 1.200 kubikk og 125 hk blir i snaueste laget, selv om sykkelen har kjørbarhet i bøtter og spann og spiser svinger.

Ventetiden var lang, men det var verdt å vente, i alle fall for artikkelforfatteren!

 

Bilder med bildetekst:

 

 

Please reload

Banner-123mc-på-mca-nettside-2.jpg

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
198x198_Yamaha_jul20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
Gunderser-nettbanner-mar19-2020.gif
OnlineMC1_NY.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT.gi
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20.gif
Banner-SpeedTripleRS-724x66-MCAvisa_NO_n
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
Gunderser-nettbanner-mar19-2020.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif
198x198_Yamaha_jul20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.