Interessen for elektriske motorsykler vokser

20.06.2019

 

Jørn Snellingen er fornøyd om dagen. Interessen for det elektriske motorsykkelmerket Zero er stor, og mange har kjøpt en av de fire modellene som selges i Norge.

 

Tekst og foto: Ole-Andreas Isdahl.

 

Sammen med importøren Erling Sande AS satser Cross Centeret Snellingen på det nye segmentet. Det er viktig for dem å vise markedet at man er med på den teknologiske utviklingen.

Zero har vært i markedet i noen år og har klart å utvikle en bred portefølje som er interessant for det norske markedet. Lillebror FXS er en motartlignende sykkel med rekkevidde på ca. 80 km, høye ytelser og svært prisgunstig. Zero FDR er det fornuftige, morsomme og komfortable valget, mens street fighteren SR/F representerer «insane»-alternativet med ytelser på 110 hk og 190 Nm.

 

Zero har med andre ord en bred portefølje som skaper stor interesse, og Jørn Snellingen forteller at det til stadighet kommer folk innom får å lukte på den grønne bølgen.

MC-avisa tok råtassenSR/F med til Rudskogen motorsenter i mai. I kommende utgave kan du lese om denne banetesten. En hårete opplevelse, kan man si!

 

 

Gunnar Falk ved Cross Centeres Snellingen har mye og lang erfaring med elektriske kjøretøy, og vet svært mye om eksisterende og ny teknologi på område. Gunnnar forteller at Zero har svært få bevegelige komponenter og derfor er svært vedlikeholdsvennlige med tilhørende lave vedlikeholdskostnader. Syklene er vibrasjonsfrie og svært behagelige og morsomme å kjøre, du har kraften tilgjengelig umiddelbart, og de er lynraske.

 

Gunnar forteller at kundene til stadighet kommer tilbake for å fortelle om helt nye opplevelser, hvor de blant annet kan høre kjøretøy som kommer opp bakfra som noe positivt, eller at du hører fuglesang i det du «gunner» på ut av en sving.

– Stadig flere oppdager både gleden og nytten ved de elektriske modellene. Kom for all del og prøv, det er viktig, og vi svarer svært gjerne på spørsmål, tilføyer han. – Dessverre ligger produksjonslinjen til Zero litt etter, og vi har derfor ikke fått så mange sykler som vi ønsker, men noen har vi fortsatt igjen, og flere vil komme utover sommeren.

 


– Elektriske motorsykler har nok kommet for å bli, og vi vet allerede nå at teknologien blir minst like bra som konvensjonelle motorsykler. Kjøreegenskapene står ikke tilbake for noe, og de er konkurransedyktige på effekt og pris. De møter også en økende fokus på miljøbidragene og representerer på alle måter et værekraftig alternativ. Flere og flere vektlegger dette, og vi ønsker så definitivt å være en seriøs aktør i begge markeder, sier Jørn Snellingen.

Please reload

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Speed-Banner-aug20_198x200.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT.gi
AMD-banner-mca-mar20.gif
Kellox_Honda_724x66.jpg
Lazy-banner-mca-sep20.gif
Speed-Banner-aug20_198x200.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.