Politisk ukorrekt – en hyllest til superbikes


Vi lever i en tid hvor meninger forsøkes innrettet mot det eneste, vedtatte rette. Vi lever i en tid hvor krenkelsesterskelen er så lav at selv den mest forsiktige risikerer å snuble i den. Vi lever i en tid hvor nasjonalisme, ekstremisme og andre svarte -ismer er mer enn vanlige. Tekst: Svein Berli. EU har nettopp vedtatt at biler skal utstyres med elektronikk som gjør det umulig for dem å bryte fartsgrensen, gjeldende fra 2022. The Land of the Free har flere fengslede pr. 1000 innbyggere enn noe annet land i verden. Og i England, hjemlandet til Magna Carta og det første land som torde stå opp mot Hitler for å kjempe for friheten, er det så mange overvåkingskameraer at du snaut kan gå et skritt uten å bli sett. Midt oppi dette sitter det så en liten kjerne MC-produsenter som våger å gi alle de prektige og vedtatt korrekte fingeren. Det gjelder Honda og Suzuki, BMW og Yamaha, Aprilia og Kawasaki og kanskje et par til, også. Med suveren forakt for all indoktrinerende adferdspropaganda og regler vedtatt av impotente byråkrater som aldri har kjent blodet bruse vilt, rødt og utemmet gjennom årene, går de inn i sitt lønnkammer og kommer ut igjen med det noe som er jublende politisk ukorrekt, det absolutte kontrapunkt til byråkratisk trafikktenking og livslystdrepende lovgivning. Det de viser frem etter timene bak lukkede dører, er så vakkert, så harmonisk, så teknisk fullkomment, så vilt, så fristende, så totalt asosialt og politisk ukorrekt at det er et mirakel at ikke en byråkrat med behov for å demonstrere at stillingen hans faktisk er nødvendig har kommet opp med et forbud. Et forbud som ville bli tiljublet av alle som er politisk korrekte eller grønne eller rett og slett misunnelige. Vi skylder ingeniørene hos Honda, Suzuki, BMW, Yamaha, Aprilia, Kawasaki og andre en stor, diger takk for at de har mot nok til å fortsatt lage SUPERBIKES. Maskiner som, med sine ytelser, egentlig er en anakronisme i et moderne trafikkbilde som overhodet ikke tillater at potensialet kan utnyttes. Men, potensialet er der, og den som er så heldig å ha en superbike vet det. Og en dag, på et sted som ikke er overvåket og hvor det ikke er medtrafikanter med dashbordkamera og behov for å føle seg prektige – en dag åpnes gassen og alle de 200 hestene slippes løs i et hemningsløst primalvræl av effekt og adrenalin og ytelse og frihet og en herlig, uforlignelig opplevelse av hvor befriende godt det er å være politisk ukorrekt.

Må superbiken lenge leve!

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.