Mer om BMW R 1250 GS og R 1250 RT


Siden syklene skal presselanseres i nærmeste fremtid er vel ikke dette verdens best bevarte hemmelighet, men her er litt detaljer om nye R 1250 GS og R 1250 RT.

Vi har allerede fortalt om variabel åpning på innsugsventilene, men her er mer motordetaljer. Boring 102,5 mm, slag 76 mm. Underside av stemplene er oljekjølt, injektorene er nye og girkassen har et helt nytt design kombinert med oppdatert våt slipperclutch.

Drivstoff forbruket sies å være fire prosent lavere enn før, og kamakselen drives nå av en Hyvo kjede i stedet for det tradisjonelle rullekjedet. Kammene er designet slik at ventilene åpner på ørlite grann forskjellige tider. Dette skaper en virvel i innsugstrakten som øker effektiviteten og reduserer utslipp.

På elektronikksiden er det lagt til Hill Start og ASC stabilitetskontroll som standard. Riding Modes Pro får flere Dynamic ride modes. Selve det semi-aktive fjæringssystemet er oppgradert og både GS og RT får nå automatisk lastkompensering.

GS får setehøyde på 850 / 870 mm og 20 liters tank. Vekten er nå 249 kg kjøreklar.

Bildegalleri:

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.