Mer om BMW R 1250 GS og R 1250 RT

18.09.2018

 

Siden syklene skal presselanseres i nærmeste fremtid er vel ikke dette verdens best bevarte hemmelighet, men her er litt detaljer om nye R 1250 GS og R 1250 RT.

 

Vi har allerede fortalt om variabel åpning på innsugsventilene, men her er mer motordetaljer. Boring 102,5 mm, slag 76 mm. Underside av stemplene er oljekjølt, injektorene er nye og girkassen har et helt nytt design kombinert med oppdatert våt slipperclutch.

 

Drivstoff forbruket sies å være fire prosent lavere enn før, og kamakselen drives nå av en Hyvo kjede i stedet for det tradisjonelle rullekjedet. Kammene er designet slik at ventilene åpner på ørlite grann forskjellige tider. Dette skaper en virvel i innsugstrakten som øker effektiviteten og reduserer utslipp.

 

På elektronikksiden er det lagt til Hill Start og ASC stabilitetskontroll som standard. Riding Modes Pro får flere Dynamic ride modes. Selve det semi-aktive fjæringssystemet er oppgradert og både GS og RT får nå automatisk lastkompensering.

 

GS får setehøyde på 850 / 870 mm og 20 liters tank. Vekten er nå 249 kg kjøreklar.

 

Bildegalleri:

 

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Nyhetsarkiv:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.