Ny Ducati Scrambler Icon 800


Ducati har kjempet for å beholde retrokronen, men har måttet se at andre har overtatt hegemoniet. I et forsøk på å vinne kronen tilbake, har de tatt frem en oppdatert Scrambler 800 som bruker samme teknikk og stil som Scrambler 1100.

I tillegg har de redefinert opprinnelsen til ordet "scramble" og innført et nytt begrep: Joyvolution. Ducati bruker en mengde ord i sin siste pressemelding for å fortelle om det nye ordet, men vi holder oss til sykkelen: De fleste oppdateringene er mindre kosmetiske endringer: Tanken er fiffet opp med nye, utskiftbare sidepaneler, setet er lavere og flatere, lykten har fått ny lyktering i krom, motoren er sort og kjøleribbene har blanke, maskinerte kanter. Dekslet over eksosen er nytt, hjulene er nye og pedaler og hendler er oppdatert. Blinklysene har fått LED, hovedlykten er utstyrt med kjørelys og gult nærlys og alle bryterne er nye. Nytt instrumentpanel inkluderer girindikator, bensinmåler og Ducatis multimedia-system med Bluetooth.

Mer spennende: ABS er krengningsensitiv, takket være en Bosch 9.1MP IMU, men traction kontroll er fremdeles fraværende. Fjæringen er oppgradert for gi mer komfort, og clutchen betjenes nå hydraulisk.

Først ut i den nye Scrambler 800-serien er Icon som leveres i fargene Classic Yellow og ny "Atomic Tangerine", men vi går ut fra at de øvrige modellene følger etter ganske snart.

Bildegalleri:

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Triumph jun21.jpg