Nesten offisielt: Ny BMW S 1000 RR


Helt offisielt må du vente til Intermot i oktober før du får se nøyaktig hvordan den nye S 1000 RR ser ut, men takket være CAD-tegninger fra en offisiell patentsøknad, kan vi allerede nå si at dette er en helt ny sykkel.

Den første S 1000 RR skapte oppstyr da den kom for 10 år siden og over natten redefinerte sportsykkelsegmentet. Den nye modellen har potensiale til å gjøre det samme igjen.

Tegningen viser at motor, ramme, motor og karrosserideler er helt nydesignet, og det ser ut som konkurrentene har grunn til å bekymre seg. Mer ytelse er garantert, det har vært snakk som 215–220 hk. Chassiset sitter tettere rundt motoren og har uvanlig design. Dette gjør sykkelen ennå mer kompakt. Svingarmen er ny med avstivning på undersiden – vanlig praksis i MotoGP, men unik i superbike.

Eksosanlegget er også helt nytt med to katalysator-kanner under motoren, noe som gjør det lettere å møte Euro 5 i 2020. De typiske asymmetriske hovedlyktene er borte og erstattet med mer konvensjonelle enheter med luftinntak mellom, men kåpesidene er fortsatt ulike.

Bildegalleri:

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.