Oppgradert Kawasaki ZX-10R for 2019


Kawasaki har gitt Superbike-dominerende ZX-10R enda mer effekt for å sørge for at sykkelen kan kjempe om WSBK-tittelen også neste sesong. Den viktigste forandringen er at ventilbøttene er byttet ut med finger-actuatorer som kammene løper mot. Dette reduserer frem- og tilbakegående masse med 20 %, noe som gjør at motoren kan tåle høyere turtall og samtidig beholde driftssikkerheten.

Det nye ventilarrangementet tillater også mer åpning av ventilene, noe som tillater mer aggressive kamprofiler. Systemet er det samme som BMW introduserte på sin S 1000 RR i 2010. Suzukis nyeste GSX-R1000 benytter også samme system. Gevinsten er 3 hk – ikke mye, men kanskje avgjørende ... Alle ZX-10-modellene får samme motor, men ZX-10RR får i tillegg Pankl titan råder som er mer enn 400 gram lettere enn standard. Dette reduserer veivakselens treghetsmoment med 5 % og tillater 600 omdreininger mer. Toppmodellen SE beholder semi-aktiv fjæring, oppgradert motor og Kawasakis ny anti-ripe lakk. ZX-10R i standardutgave får også 200-hesters motor, og i tillegg utstyres den med KQS quick-shift og nytt lakkdesign.

Bildegalleri:

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.