Splitter ny powercruiser fra Harley-Davidson


Pressemelding, (Oxford) 21. August 2018. "Den nye aggressive FXDR 114™ kommuniserer rå kraft og utemmet ytelse gjennom visuelt design inspirert av drag strip’en, hvor dreiemoment møter asfalten i sofistikert utøvelse og adrenalin-pumpende spenning.

  • Ladet med eksplosiv Milwaukee-Eight 114 V-twin-kraft

  • Bygd på en Softail®-ramme, med lettvekt aluminium svingarm og hjul.

  • Utstrakt bruk av kompositt-komponenter bidrar til lavere vekt

Den nye Harley-Davidson® FXDR™ 114 leverer ekte drag-strip-aggresjon med et teknisk tilsnitt. Den er en ubeskjeden power cruiser og bringer Harley-Davidsons modell-utvalg til nye høyder når det gjelder rå kraft og ekstrem ytelse. Milwaukee-Eight® 114-motoren med sitt nådeløse dreiemoment i kombinasjon med raus bruk av lettvekt aluminium og kompositt-materialer. Resultatet er forsterkede ytelser i alle henseender. David Latz, Harley-Davidson Lead Product Manager: «Denne motorsykkelen er virkelig eksplosiv å kjøre. FXDR 114 omgir den vellykkede Softail-rammen med rå kraft fra Milwaukee-Eight 114-motoren, premium for- og bakfjæring og en mengde vektbesparende materialer og komponenter. Resultatet er en potent power cruiser med eksepsjonelle kjøreegenskaper.» Brad Richards, Harley-Davidson Vice President of Styling and Design: «Utseendet til FXDR 114 utrykker sykkelens potensiale hva angår ytelser og de tekniske funksjonene som skiller den fra resten av Softail-modellene. Drag-bike-påvirkningen er tydelig med opp-ned-gaffel og frontens vinkel, det massive innsuget og eksos-anlegget, samt den proporsjonale kontrasten mellom hjulene og den avkuttede enden. Men vi forsikret oss om at rene tekniske elementer, som svingarmen i aluminium, de helintegrerte digitale instrumentene og den utvendige fjæringsjusteringen også setter sitt preg på sykkelen og bidrar til å definere sykkelens misjon, som er rendyrket ytelse – og ikke bare rett-frem-ytelse.» FXDR 114 har en svingarm i aluminium som bidrar til hele 4,62 kg vektreduksjon (6,25 kg vs. 10,88 kg, eller 43 prosent mindre) sammenliknet med en Softail svingarm i stål, og gir plass til et 240 mm dekk bak. Fordi dette er uavfjæret vekt (masse plassert nedenfor dempingen) har den en signifikant betydning på bakfjæringens ytelse, og er ytterligere forbedret gjennom et lettvekt 18-tommers diskfelg i aluminium bak. Det 19-tommers smidde aluminium Ace forhjulet er i et lettvekt-design som innebærer svært tynne eiker. FXDR 114 har en sete- og haleseksjon som er båret av en underramme av støpte aluminiums-rør og selve haleseksjonen er av komposittmateriale. Dette erstatter under-rammen i stål, bakskjermen i stål, samt aluminiumstag til bakskjermen, som benyttes til andre Softail-modeller, med en vektbesparelse på 3,17 kg. Skjermene foran og bak er også lagd av lettvekt kompositt-materiale. For mer informasjon om 2019 Harley-Davidson FXDR 114, besøk H-D.com."

Bildegalleri:

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.