Ducati – faller ting på plass?

17.08.2018

 

En rapport som kom ut nylig knytter Ducati mot den indiske kjempeprodusenten Hero Motocorp med tanke på å lage en serie premium motorsykler med lite slagvolum.

 

Hvis dette stemmer, er det klar logikk bak ideen, men Ducati har i så fall vært sene med å slutte seg til selskapet: KTM har hatt en ganske fantastisk internasjonal suksess i samarbeidet med Bajaj. TVS og BMW har sluppet tre meget attraktive modeller i 300-klassen. Triumph har planer om å slutte seg til klassen og lage mindre sykler i samarbeid med Bajaj. Til og med erke-amerikanske Harley-Davidson (eller er de kanskje ikke det lenger ...?) har kunngjort planer om samarbeid med en asiatisk produsent av tohjulinger, selv om de ennå ikke  har sagt hvem.

Hero er et naturlig valg for Ducati. De het tidligere Hero Honda og produserte Honda for det asiatiske utviklingsmarkedet. Fabrikken er gigastor og har nødvendig produksjonskompetanse og -apparat. Det ligger i kortene at Ducati vil stå for FoU, mens Hero konsentrerer seg om produksjonen. Chassis, motor og andre kritiske komponenter blir Ducati-design og Hero lager syklene etter Ducatis kvalitetssikringskrav.

 

Dette kan bli stort for Ducati, og det samsvarer pent med uttalelsene fra VAG om at Ducati må ekspandere eller finne nye eiere. Spennende tider!

Please reload

Banner-123mc-på-mca-nettside-2.jpg

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_aug19.gif

Bunn

OnlineMC jan19 2.gif
Annonseinnhold
MC-avisa_ES_Zero_april-19_724x66.gif
AMD banner april 2019.gif
Banner-mca-mai19.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.

MC-Huset_aug19.gif
OnlineMC jan19 2.gif