MV Agusta F3 blir klasseleder: IMU for 2019!


Sportssykkel i mellomvektklassen er blitt stebarnet til de fleste MC-produsenter, og det er synd, for ingen andre kombinerer lav vekt, manøvrerbarhet, ytelse og pris på samme måte som en mellomklassemaskin . At klassen er neglisjert har gitt seg utslag i utstyret som supersportmaskiner er satt opp med: På de store sportssyklene er en omfattende elektronikkpakke en selvfølge, mens produsentene har strittet imot å levere noe så enkelt som traction control på den mindre klassen. Yamahas R6, som fabrikken definerer som klasseledende, måtte vente helt til 2017 før den fikk TC – seks år etter at MV Agustas F3 fikk det i 2011....

Nå hever MV listen ytterligere et hakk. Fra 2019 blir de nye F3 utstyrt med IMU som vil sørge for at sykkelen får både krengningssensitiv ABS og driftkontroll på TC. Dette er nytt for klassen, og MV Agusta løfter dermed sin lekre F3 opp til et nivå de andre prodsentene må strebe etter.

Det må være lov å spørre seg: Hvorfor lar de japanske fabrikkene supersport svinne hen? MV Agusta selger bra av sin F3, så kundene er der. Spørsmålet er: Kommer de store japanske fabrikkene til å ta opp hansken MV Agusta har kastet og introdusere nye supersportsykler med full elektronikkpakke når Euro 5 trer i kraft? Eller er det kanskje slik at supersport er for dyrt å produsere i forhold til prisen de kan selges for. Det er å lov å undres, når et boutiquemerke som MV klarer å levere en fullspesifisert supersport - hvorfor ikke de andre?

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg