MC-nyheter 2018: Ducati

21.04.2018

Nå er MC-sesongen 2018 i full gang i store deler av Norge. I denne artikkelserien presenterer vi årets nyheter fra de ulike MC-produsentene. Vi har valgt å ta for oss nyhetene for tung MC i alfabetisk rekkefølge (etter produsentenes navn). Noen av modellene var blant nyhetene i 2017, men hovedleveringen kom ikke før i år, så vi har tatt dem med i årets nyhetsoversikt.
 
Tekstene er hentet fra MC-avisa 1-18/Norsk MC-katalog 2018. Alle priser er NOK og eks. lev.omk. Forbehold om feil.

 

Ducati Monster 821

Monster-konseptet har truffet markedet i hjertet med sitt nakne og litt brutale design. Monster 821 kombinerer utseende og teknikk på en suveren måte: Motoren er en Testastretta 11 motor, en kraftpakke på 109 hester og med kloss på 86 Nm. Med mindre enn to kilo pr. hest, er det nødt til å bli artig! Det rustfrie eksosanlegget smyger seg rundt på høyre side og ender i en dobbel potte. Elektronikken er bra. Ride By Wire, tre Ride Modes, ABS, nytt TFT instrumentpanel og Traction kontroll er standard. Våtclutchen er av slipper-typen som forhindrer bakhjulslåsing ved harde nedgiringer. Frambremsen har doble, radialmonterte kalipere, og gaffelen er USD. Kjørestillingen er oppreist, og setehøyden kan justeres. Karrosseridelene er nå de samme som på 2017 Monster 1200.  Veil. pris fra kr. 162.800,-.

 

Ducati Scambler Classic 803

Scrambler Classic er kanskje den Ducati-Scrambleren som tar retrokonseptet lengst. Tidstypiske aluminiumskjermer foran og bak, brunt skinnsete med rutemønster på sitteflaten og eikehjul understreker 70-tallsstylingen. Tanken er av stål, har aluminium sidepaneler og rommer 13,5 liter. Foran sitter et 18” hjul, og bakhjulet er 17”. Framgaffelen er en Kayaba 41 mm USD, og bakdemperen er en monodemper med justerbart forspenn, også den fra Kayaba. Foran sitter en radialmontert Brembo Monobloc firestemplet kaliper. Instrumentpanelet er digitalt med LCD-display. Frontlykten har LED-kjørelys i ring rundt hovedlykten. Baklyset er også LED. Under setet finner du USB-kontakt. Kan også leveres som A2. Nyheten Scrambler Street Classic skiller seg i detaljer som sete og lakk. Veil. pris fra kr. 138.700,-

 

Ducati Panigale V4

Dette er sykkelen alle sportsentusiaster har ventet på. Sykkelen bryter med Ducatis V-twintradisjon, og baserer seg i stedet på V4-teknoloien fra Ducatis MotoGP-satsing. Teknologien er fra øverste hylle, og utseendet skuffer heller ikke. Det finnes ingen i verden som kan lage så vakre sykler som italienerne! Rammen er av ny type. Front Frame, som Ducati kaller den, slutter ved bakre sylindertopper. Motoren er resten av rammen, og svingarmen er lagret i motoren. All tenkelig elektronikk er også på plass – alt av mest avanserte klasse. V4 S har Øhlins demping med Smart E.C 2.0 system, smidde aluhjul og litium batteri. V4 Speciale lages i et begrenset opplag, har titan Akrapovic eksosanlegg, styrehode laget av maskinert, massiv aluminium og en rekke andre finishdetaljer. Veil. pris fra kr. 288.800,-.

 

Ducati Scambler 1100 / 1100 Special / 1100 Sport

Siste tilskudd til Scrambler-familien er den gedigne Scrambler 1100. Motoren er en bearbeidet versjon av den som sitter i Monster 1100 og er på 1079 cc. Motoren er spesielt uviklet med tanke på fleksibilitet og kjørbarhet. Effekten er 86 hk ved 7500 omdr., men den har 88,5 Nm allerede ved 4750. Rammen er en ny dobbel trellisramme med aluminium bakramme som lover kjørbarhet og moro – helt i pakt med Scrambler-filosofien. Ellers: Bosch Cornering ABS, Traction kontroll, LCD-instrumentpanel, tre Ride modes og USB-uttak. Grovt eksosanlegg i rustfritt med høyt montert potte. 1100 Special har eikehjul, forkrommet eksosanlegg, aluminiumskjermer foran og bak, lavt styre og gullfargede gaffelben. På 1100 Sport finner du Øhlins gaffel og bakdemper, konisk styre og stylingdetaljer i gult. Veil. pris fra kr. 183.900,-.

 

Ducati Multistrada 1260 / 1260S / 1260 S D-Air / 1260 Pikes Pead

I forbindelse med omlegging til Euro4, har Multistrada-serien fått en ganske omfattende revisjon. Multistrada er kjent for å være anvendelig til det meste, og denne nye versjonen er enda bedre i så måte. Ny motor på 1262 cc har DVT og imponerende 129,5 Nm ved 7500 omdr. Elektronikken er imponerende: Hill Hold, Traction, Cornering ABS, Wheelie kontroll, Power modes, Ride modes – det er bare å ta for seg. Utstyret skiller modellene. S-modellen har Hands Free, Skyhook Evo 2 fjæring, Quick Shift og farge TFT-instrumentpanel. 1260 D-Air har oppsett for Dainese Airbag kjøreutstyr i tillegg til S versjonens utstyr. 1260 Pikes Peak er sportsversjonen med liten karbon vindskjerm, Termignoni eksos, Øhlins sine beste fjæringskomponenter og diverse karbon karosserideler. Veil. pris fra kr. 224.200,-.

Please reload

Banner-123mc-på-mca-nettside-2.jpg

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
198x198_Yamaha_jul20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
Gunderser-nettbanner-mar19-2020.gif
OnlineMC1_NY.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT.gi
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20.gif
Banner-SpeedTripleRS-724x66-MCAvisa_NO_n
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
Gunderser-nettbanner-mar19-2020.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif
198x198_Yamaha_jul20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.