Michelin Road 5

20.11.2017

 

Pressemelding, Michelin Nordic.
 
Motorsyklister stoler på det i dag, og vil gjøre det enda mer i morgen.
 
Michelin har tatt ytelsen til sin Sport Radial-dekkserie til et nytt nivå med nye Michelin Road 5. Den spennende nykommeren bygger videre på Michelin Pilot Road 4, som har vært den ubestridte standarden for Sport Touring-dekk i det europeiske markedet med mer enn 1,5 millioner solgte dekk siden det ble lansert for fire år siden.
 
I en intern test, hvor det nye dekket ble sammenlignet med sine hovedkonkurrenter, hadde Michelin Road 5 det beste grepet på våte veier, og det fortsetter å levere på vått underlag gjennom hele sin levetid. Et Michelin Road 5-dekk som har blitt kjørt 500 mil har like kort bremselengde som et nytt Michelin Pilot Road 4-dekk. I tillegg til disse forbedringene, kombinerer Michelin Road 5 optimalt veigrep på tørre veier med overlegen stabilitet og meget gode kjøreegenskaper sammenlignet med sine konkurrenter, noe som er viktig for eiere av Sport Touring-motorsykler.
 
Michelin Road 5 – bedre grep på våte veibaner sammenlignet med sine fem største konkurrenter
Kombinasjonen av tre teknologier har bidratt til at Michelin Road 5, i en ny intern test mot dekkets fem største konkurrenter, gir det beste grepet på våte veier.
 
Michelin Road 5 leverer så bra resultater takket være:

  • Siste generasjon av gummiblandinger

  • Dual compound-teknologi (MICHELIN 2CT og MICHELIN 2CT+ Teknologi)

  • Seipet dekkmønster 

 
Selv etter 500 mils kjøring har Michelin Road 5 samme korte bremselengde på vått underlag som et nytt Michelin Pilot Road 4.
Det er ikke overraskende at motorsyklister krever gode bremser. For å møte denne etterspørselen, forbedrer Michelin bremseytelsen på sine Sport Touring-dekk på vått underlag ved å sørge for at bremselengden forblir så kort som mulig. Selv etter 500 mils kjøring stopper et delvis slitt Michelin Road 5-dekk på like kort distanse som et nytt Michelin Pilot Road 4-dekk.
 
For å oppnå en slik ytelse har Michelin tatt seipeteknologien Michelin XST X, som også er utviklet for biler, et skritt videre med Michelin XST Evo-teknologi. En unik kombinasjon av seiping og dekkmønster sørger for at dekket skjærer gjennom vannoverflaten og forbedrer dekkets evne til å avlede vann. XST Evo-teknologien sørger for at lamellene i dekket utvides når de slites ned, og dekket beholder derfor evnen til å drenere vann lenger.
 
Perfekt grep på tørre veier, stabilitet og livlighet gir enda mer kjøreglede
I tillegg til å optimalisert grep på våte veier gir Michelin Road 5 veldig godt grep på tørre veier og overlegen stabilitet sammenlignet med sine konkurrenter takket være kombinasjonen av teknologier.
 
Det gode grepet på tørre veier skyldes hovedsakelig bruken av den nyeste generasjonen av gummiblandinger,
MICHELIN ACT+, en revolusjonerende konstruksjon av dekkstammen som gir MICHELIN ROAD 5 overlegen stabilitet rett frem og i svinger, sammenlignet med konkurrentene, samt godt veigrep.
 
Michelin legger vekt på å sikre konsistent ytelse over tid. Som et resultat, og takket være de forskjellige teknologiene som brukes, fortsetter den nye serien av Sport Touring-dekk å gi god ytelse selv når de er slitt. For motorsyklister øker det sikkerheten, selvtilliten og kjøregleden.
 
Nye Michelin Road 5 er tilgjengelig i 11 dimensjoner.
Inkludert fire forskjellige dimensjoner for terrengversjonen.
Dekket vil være i salg fra januar 2018.

Please reload

Banner-123mc-på-mca-nettside-2.jpg

Nyhetsarkiv:

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
hdoslo_stillingannonse_200x200.gif
198x198_MT-banner_feb.gif

Bunn

MC-Huset_200x200_feb20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
MC-avisa_ES_Zero_april-19_724x66.gif
AMD banner april 2019.gif
Banner-mca-mai19.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif
hdoslo_stillingannonse_200x200.gif
198x198_MT-banner_feb.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.