VVT for BMW R1200 GS / GSA


Midt oppi recall for gaffelproblemer for BMWs nyeste 1200 GS-modeller kan tyske Das Motorrad melde at boksermotoren er moden for en oppdatering. I tillegg til et hopp i volum – fra 1170 til 1250 cc – får motoren også variable ventiltider. Kombinasjonen av disse to vil gi en etterlengtet og nødvendig effektøkning dersom sykkelen som i sin tid definerte adventuresegmentet fortsatt skal henge med de mer og mer aggressive konkurrentene.

BMW vil da bli den andre MC-fabrikken som bruker VVT på sine adventuremodeller. En løsning som i tillegg til mer toppeffekt også vil gi bedre moment på lavere og mellomturtall. Ducati var selvfølgelig først ute med VVT-teknologi på sin Multistrada, og det kan også være verd å merke seg at italienerne også øker volumet på sin adventuremodell. Ettersom det ser ut til at det kan være en aldri så liten modellkrig i emningen på store adventuresykler, kan det lønne seg for BMW å henge med i kampen. De store GS- og GSA-modellene står for nesten halvparten av BMWs årlige salg …

#Nyhet

Annonseinnhold
MC-OSLO-webbanner-198x198-jan22.jpg
Team Bergen feb22.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonse web 198x300 Sena hjelmer.png
OnlineMC_NY_2021.png
Annonseinnhold
724x66-Suzuki_GSX-S1000R-feb22.jpg
AMD-Banner-mca-jun22.jpg
Banner-mca-sep21.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Banner-mca-mai22_724x66-pix.jpg