VVT for BMW R1200 GS / GSA


Midt oppi recall for gaffelproblemer for BMWs nyeste 1200 GS-modeller kan tyske Das Motorrad melde at boksermotoren er moden for en oppdatering. I tillegg til et hopp i volum – fra 1170 til 1250 cc – får motoren også variable ventiltider. Kombinasjonen av disse to vil gi en etterlengtet og nødvendig effektøkning dersom sykkelen som i sin tid definerte adventuresegmentet fortsatt skal henge med de mer og mer aggressive konkurrentene.

BMW vil da bli den andre MC-fabrikken som bruker VVT på sine adventuremodeller. En løsning som i tillegg til mer toppeffekt også vil gi bedre moment på lavere og mellomturtall. Ducati var selvfølgelig først ute med VVT-teknologi på sin Multistrada, og det kan også være verd å merke seg at italienerne også øker volumet på sin adventuremodell. Ettersom det ser ut til at det kan være en aldri så liten modellkrig i emningen på store adventuresykler, kan det lønne seg for BMW å henge med i kampen. De store GS- og GSA-modellene står for nesten halvparten av BMWs årlige salg …

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
MC-OSLO-web-banner-des20.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
198x198_Yamaha_des20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
198x198_Yamaha_des20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.