Street Rod – et friskt pust fra Harley


MC-avisa har vært i Marbella i Spania og testkjørt Harley-Davidson nyeste utfordrer i mellomklassen. Den har fått navnet Street Rod. Utgangspunktet var Street 750, Harleyen med den væskekjølte V-twin-motoren som ble lansert for tre år siden. Street 750 møtte mye motbør hos motorsykkelpressen, men fikk en brukbar oppdatering for å gjøre sykkelen bedre.

Det virker som om Harley har lært av dette, for Street Rod er en sykkel som er så mye bedre at den faktisk ikke kan sammenlignes med den Street 750 som vi testet for tre år siden. Produsenten har forsynt den med opp-ned-gaffel i front og piggyback-dempere bak. Sittehøyden og bakkeklaring er økt betraktelig for å gi en mer aktiv og aggressiv kjørestilling. Vinkelen på gaffelen er også knepet inn for å gjøre kjøreegenskapene enda bedre. Bremsekraften er økt med ekstra skive og kallipper på forhjulet. Motoren har også gjennomgått betydelige forandringer, noe som har resultert i maks effekt på 70 hk og 64 Nm. Dette fortrinnsvis ved å øke gjennomstrømningen. I tillegg har de fleste komponentene, slik som deksler, sal, styre, speil, hjul og baksving, vært innom tegnebordet og kommet ut i ny utførelse.

Vi hadde det virkelig gøy da vi raste rundt på svingete fjellveier i Ronda-området. Selv om Street Rod ble et meget trivelig bekjentskap, fant vi også noen ting vi ikke var like imponert over. Hele testen kan du lese i sin helhet i MC-avisa nr. 6.

Tekniske Spesifikasjoner:

DIMENSJONER

Lengde: 2,130 mm

Setehøyde: 765 mm

Bakkeklaring: 205 mm

Helningsvinkel styrekrone: 27

Trail: 99 mm

Hjulavstand: 1510 mm

Spesifikasjon fordekk: 120/70 R17 V

Spesifikasjon bakdekk: 160/60 R17 V

Tankkapasitet: 13.1 l

Oljekapasitet: 3.1 l

Vekt ved forsendelse: 229 kg

Vekt i driftsklar tilstand: 238 kg

MOTOR

Motor: V-Twin High Output Revolution X™ V-Twin

Sylinderdiameter: 85 mm

Slaglengde: 66 mm

Slagvolum: 749 cc

Kompresjon: 12.0:1

Drivstoffsystem: Mikuni Single Port Fuel Injection, 42 mm diameter

CHASSIS

Eksossystem: Svart to-i-ett eksosanlegg

Felger, Front: Sorte eikehjul i aluminium

Wheels, Rear Type 8: Sorte eikehjul i aluminium

Brakes, Caliper Type: 2-stemplet med flytende bremseskive foran og bak

YTELSE

Motor dreimoment testmetode: EC 134/2014

Motor dreimoment: 65 Nm

Nedbrekksvinkel, høyre (grader): 37.3

Nedbrekksvinkel, venstre (grader): 40.2

Drivstofføkonomi: 4.3 l/100 km

CO2-utslipp: 103 g/km

ELEKTRISK SYSTEM

Lys (iht nasjonale regler), blinklys 7

Fjernlys, nøytral, lavt oljetrykk, blinklys, motordiagnostikk, varsellampe for lavt drivstoff, ABS

Målere/metre. 3,5 tommers elektronisk speedometer med fjernlys, nøytral, lavt oljetrykk, blinklys, motordiagnostisering, advarsel om lavt drivstoff, flatnøkkel tenning og gaffellås, og låst tanklokk

Pris fra: 120.900,-

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.