Garasjebygg: 200 Super Triton 1964


Engelskmennene har lange tradisjoner i det å ta en Triumph-motor og plassere den i en Norton Featherbed ramme. Men å bruke en moderne Triumph-motor er definitivt ikke slik det normalt gjøres. Våre venner i MCN kan fortelle om en kar ved navn Stephen Howarth som har gjort nettopp det: Motoren er hentet fra en 2006 Bonneville America, og rammen er en 1964 slimline Norton Featherbed.

Det var imidlertid ikke så enkelt som han først hadde tenkt seg: "Det tok ganske lang tid å finne ut hvordan jeg skulle gjøre det, men etter hvert klarte jeg å klemme motoren inn i rammen. Det tok tre år, og jeg tør ikke en gang begynne å tenke på hva det har kostet! Jeg ville bare ha noe som så litt raceraktig ut, og jeg har stor sans for den autentiske kjøreopplevelsen: Første opp, resten ned på girkassen, beinhardt sete, verkende håndledd og høy giring. Den er kompromissløs, levende og har faktisk ganske brukbare kjøreegenskaper. Alle de moderne hipster-kaféracerne kjeder meg."

Nå som Stephen er ferdig med Super Triton, er han i ful gang med å restaurere en GSX, han har en Rocket III som venter på en kompressor og en sårt pleietrengende Ducati 900SS som han fant stukket vekk på en låve, så arbeidsledig blir han ikke med det første.

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.