Paton i Moto2 i 2018


Den italienske MC-tilvirkerne Paton har tenkt å gjøre en gjeninntreden i Grand Prix racing ved hjelp av en ny Moto2-sykkel – først med CBR 600-motor i 2018, deretter med Triumph 765-motor i 2019.

Paton er velkjent i racingkretser, hovedsaklig på grunn av en 500 totakter de kjørte med på 80- og 90-tallet – en sykkel som sørget for at de tilbrakte mye tid på den nedre tredjedelen av resultatlistene den gang 500 ccm totakt var det verste som fantes. Men samme Paton har også laget noen lekre 650-maskiner som de har brukt på Isle of Man, med en trio hyggelige resultater.

Paton kom til ved hjelp av SC-Project, et firma som lager elegante og ikke minst effektive eksosanlegg til blant andre Marc Marquez og Jorge Lorenzo. De kan derfor ikke kalles nykommere i gamet. SC-Project ble grunnlagt for 12 år siden av Stefano Lavazza og Marco de Rossi, og de er også drivkraften bak gjenfødelsen av Paton.

"Paton er vår lidenskap og vi vil bygge et team i Moto2. Teamet vil være hjertet i våre racingaktiviteter, og vi vil bruke det hjertet når vi slåss på baner verden rundt", uttaler Lavazza med italiensk lidenskap. Det nye Patonteamet vil også fortsette med satsingen på IoM med en sykkel som baserer seg på en Kawasaki 650 ER-6 motor.

Vi kan bare si lykke til. Moto2 er i ferd med å bli en serie som, i tillegg til å ha en standardmotor, også tenderer mot at alle bruker samme chassis. Bare av den grunn er Patons initiativ velkomment.

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
Duell-nett-banner-198x300-mai21.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Triumph jun21.jpg