Indian lanserer ny flattrack motor


Dette er det første bildet av motoren Indian kommer til å bruke i en ny flattrack racer. Kilder hevder at motoren ikke bare er beregnet på racing – den vil også bli brukt i en gatesykkel etter hvert. Men foreløpig er det en ren racingmotor som ikke har Euro4 krav hengende over hodet..

V-twinen har DOHC, 4 ventiler per sylinder og måler 88 x 61,5 mm. Ytelsen sies å være 109 hk / 10.000 omdreininger. Volumet er rett under 750 cc. Sylindervinkelen er 53 grader og maks turtall er 11.400. Maks ytelse ligger imidlertid 1400 omdreininger lavere. Kompresjonen er hele 14:1 og bensintilførselen er selvfølgelig EFI. Motoren veier 48 kg, 4 mindre enn prosjektmålsettingen på 52 kg.

I følge fabrikken er det ikke tatt i bruk noen "eksotiske materialer" i konstruksjonen, noe som kan indikere at motoren har en gatefremtid, om enn noe modifisert for å møte støy og utslippskrav.

#Nyhet

Annonseinnhold
MC-OSLO-webbanner-198x198-jan22.jpg
Team Bergen feb22.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonse web 198x300 Sena hjelmer.png
OnlineMC_NY_2021.png
Annonseinnhold
724x66-Suzuki_GSX-S1000R-feb22.jpg
AMD-Banner-mca-jun22.jpg
Banner-mca-sep21.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Banner-mca-mai22_724x66-pix.jpg