Indian lanserer ny flattrack motor


Dette er det første bildet av motoren Indian kommer til å bruke i en ny flattrack racer. Kilder hevder at motoren ikke bare er beregnet på racing – den vil også bli brukt i en gatesykkel etter hvert. Men foreløpig er det en ren racingmotor som ikke har Euro4 krav hengende over hodet..

V-twinen har DOHC, 4 ventiler per sylinder og måler 88 x 61,5 mm. Ytelsen sies å være 109 hk / 10.000 omdreininger. Volumet er rett under 750 cc. Sylindervinkelen er 53 grader og maks turtall er 11.400. Maks ytelse ligger imidlertid 1400 omdreininger lavere. Kompresjonen er hele 14:1 og bensintilførselen er selvfølgelig EFI. Motoren veier 48 kg, 4 mindre enn prosjektmålsettingen på 52 kg.

I følge fabrikken er det ikke tatt i bruk noen "eksotiske materialer" i konstruksjonen, noe som kan indikere at motoren har en gatefremtid, om enn noe modifisert for å møte støy og utslippskrav.

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg