Det flasker seg til med fabrikksetene i Moto GP


Yamaha har nå bekreftet at Maverick Vinales (avbildet) skal okkupere det ledige setet eter Lorenzo i 2017/18. Den unge mannen har tidligere sagt at han håpet å lære noe fra Rossi dersom han kom til Yamaha, og han vil helt sikkert bli tatt under faderlige vinger – helt til han slår Rossi. Da er det erfaringsmessig slutt. Når en ser på hva Vinales har prestert med Suzuki, er det slett ikke sikkert at han er en logisk nr 2 i teamet – han kan vel vise seg å være svært så kjapp og en svært så skarp torn i øyet på Rossi. Ellers har Andrea Iannone emigrert (ved hjelp av en oppsigelse) fra Ducati til Suzuki. Der skal han overta etter Vinales og bidra til å hjelpe med å utvikle GSX-RR ytterligere. Fra å være litt latterliggjort da de gjorde sin gjeninntreden i Moto GP, har Suzuki vist at de lærer fort og fabrikksyklene har tatt kjempesteg i retning av å bli konkurransedyktige. Både Vinales og Espargaro har vist imponerende hastighet – spesielt når en tar i betraktning hvor lang tid konkurrentene har hatt til å utvikle sine maskiner. For egen del håper vi at Suzuki snart befinner seg i en posisjon der de kan kjempe om løpsseire. Ducati er nesten der allerede – i hvert fall på en god dag. Hva Aprilia og KTM kan får til gjenstår å se, men jo flere merker som kjemper om topp plasseringer, jo artigere er det. En serie hvor det hele dreier seg om to merker og to førere er dømt til å bli kjedelig.

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Triumph jun21.jpg