Norske forhandlere med i «Battle of the Kings»


Pressemelding fra Harley-Davidson Nordic: "«Battle of the Kings» konkurransen er i gang og to norske forhandlere deltar. I Battle of the Kings 2016 kjemper Harley-Davidson Ålesund og Harley-Davidson Trondheim mot mer enn 200 autoriserte Harley-Davidson forhandlere i Europa. Målet er å bli kåret til årets Custom King. For å nå helt til topps, må man bygge den mest oppsiktsvekkende custom-utgaven av en 2016 Iron 883™, og det må gjøres innenfor klare rammer. Den samlete prisen må være under € 14000 inklusivt skatter og avgifter, et beløp som er innen rekkevidde for svært mange custom-fans. Konkurransen går over to faser, hvor den første er en nasjonal/regional konkurranse med nettbasert stemmeavgivning for å avgjøre «Custom King» vinneren i hvert marked. De lokale vinnerne møtes deretter ansikt-til-ansikt på det prestisjefylte “Wheels and Waves” arrangementet i Barritz, Frankrike i 2016. Dette er et et eksklusivt arrangement som i sin helhet er viet til «Custom lifestyle.» I Norden er det tre forhandlere som kjemper om å komme videre til den europeiske finalen, og to av syklene er fra Norge.

Harley-Davidson Trondheim - «Redrum» Sykkelen har blitt en miks av gammel bobberstil og moderne urban stil. Målet har vært å skape en sykkel som faller i smak hos en ung og bred gruppe motorsyklister og som vil være en kostnadseffektiv customisering ved bestilling. Teamet har klart å bygge en sykkel som kan bli vedlikeholdt med standard H-D service, som igjen bidrar til å minimere kostnadene for kjøperen. Sykkelen har blant annet blitt senket bak, bakskjermen er rensket og bremselys er byttet. Selve bensintanken er hevet med 2” og forskjermen er kappet. Sykkelen har fått en blodrød lakkeringsjobb som har med rette gitt sykkelen tilnavnet «Redrum». «Redrum»-navnet er også inspirert fra det unge skatemiljøet i Trondheim, der H-D Trondhiem nå jobber for å sette sammen en ungdomsgruppe for å dele kunnskap om customisering. De ser blant annet for seg egne customkonkurranser på aldersbestemte motorsykler. Design: Rolf Inge Sommervold. Mekaniker: Petter Leth Olsen. Lakkering: Jomar Larsen.

Harley-Davidson Ålesund - «Mr. Bobber» H-D Ålesunds sitt bidrag er inspirert av bobberstilen fra 40 og 50-tallet. Den originale bakskjermen er avkuttet, flyttet og justert. Sykkelen er senket 1,5” og felgene er byttet til 16”. En av de mest karakteristiske endringene utenom dette er at speedometeret er flyttet ned ved siden av tanken. Alle instrumenter er fjernet slik at føreren kun ser toppen av frontlykta for en ekte og rå kjøreopplevelse. Andre endringer er blant annet byttet eksos, fremflyttersett og nytt styre. Design: Hele H-D Ålesund har vært involvert Mekanikere: Ronny Vatnehol og Espen Dahle-Vik.

Harley-Davidson Stockholm - «Eagle Spirit Flat Track-scrambler» H-D Stockholm sitt bidrag til Battle of the Kings 2016 er inspirert av flat-track i tillegg til sekstitallets scrambler-stil. På tidlig sekstitallet bygde Harley-Davidson sin egen scrambler kalt XLCH High Pipe. Denne sykkelen, navngitt «Eagle Spirit Flat Track-scrambler» har de samme genene som den gamle XLCH, men med H-D Stockholm sin egen tvist. Design: Hans Angermund Mekaniker: Martin Machl

For mer om Battle of the Kings-konkurransen, se: www.h-d.com/customkings(...)"

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
NewMon_NOR_198x198 2.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.