Endelig: tekniske data for Triumphs Thruxton modeller!


Triumphs nye retromodell Thruxton har fått massiv oppmerksomhet, og ikke uten grunn. Det er mange som hevder, og kanskje med rette, at dette er den vakreste retromaskinen på markedet.

Hittil har imidlertid Triumph holdt kortene tett inn mot brystet når det gjelder sykelens mål og ytelser. Men, nå er presselasnseringen i full gang i Lisboa og engelskmenne har sluppet alle data om sin mest etterspurte maskin. Vi i MC-avisa bringer dem selvfølgelig videre:

Motor/gir/effekt

270 grader parallelltwin, væskekjølt, SOHC, 4 ventiler pr syl

Slagvolum: 1200 cc

Boring/slag: 97.6 x 80mm

Kompresjon: 11 : 1

Maks effekt: 96 hk / 6750 omdreinger

Maks moment: 112 Nm / 4950

6-trinns girkasse

Våtclutch med servoassistanse

X-ring kjede til bakhjul

Multipoint sekvensiell EFI

Oppgitt forbruk: 0.46 l/10 km ved 100 km/t

Chassis:

Stålrørsramme med aluminium

Framgaffel: Kayaba 41mm Thruxton / Showa 43mm USD BPF Thruxton R

Bakdemper: doble Kayaba med justerbart forspenn Thruxton / doble Øhlins med externt reservoir Thruxton R

Fjæringsvei: 120mm foran og bak

Bremser foran:

Doble 310mm skiver, Nissin 2-stempel kalipere Thruxton

ABS Brembo doble 310mm skivermed 4 stempel Monoblocalipere Thruxton R

Lengde 2105mm

Bredde: 745mm

Maks høyde: 1030mm uten speil

Setehøyde: 805/810mm

Hjulavstand 1410mm

Gaffelvinkel 22.7 Thruxton / 22.8 grader Thruxton R

Etterløp: 90.8mm Thruxton / 92mm Thruxton R

Tørr vekt: 205kg Thruxton / 203 kg Thruxton R

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Annonseinnhold
120201203-mcavisa-dekksett.jpg
MC-Huset-webbanner_apr21.jpg
Team-MC---Web-banner-198x198pix-mar21.jp
CBP-april-2021.jpg
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
OnlineMC_NY_2021.png
Rovik-web-banner-apr21-lo.jpg
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_Hayabusa.jp
Banner-mca-apr21.jpg
Speed-Banner-mca-feb21_724x66-pix.jpg
Dainese Banner-mca-feb21.jpg
Triumph jun21.jpg