Endelig: tekniske data for Triumphs Thruxton modeller!

Triumphs nye retromodell Thruxton har fått massiv oppmerksomhet, og ikke uten grunn. Det er mange som hevder, og kanskje med rette, at dette er den vakreste retromaskinen på markedet.
Hittil har imidlertid Triumph holdt kortene tett inn mot brystet når det gjelder sykelens mål og ytelser. Men, nå er presselasnseringen i full gang i Lisboa og engelskmenne har sluppet alle data om sin mest etterspurte maskin. Vi i MC-avisa bringer dem selvfølgelig videre:
Motor/gir/effekt
270 grader parallelltwin, væskekjølt, SOHC, 4 ventiler pr syl
Slagvolum: 1200 cc
Boring/slag: 97.6 x 80mm
Kompresjon: 11 : 1
Maks effekt: 96 hk / 6750 omdreinger
Maks moment: 112 Nm / 4950
6-trinns girkasse
Våtclutch med servoassistanse
X-ring kjede til bakhjul
Multipoint sekvensiell EFI
Oppgitt forbruk: 0.46 l/10 km ved 100 km/t
Chassis:
Stålrørsramme med aluminium
Framgaffel: Kayaba 41mm Thruxton / Showa 43mm USD BPF Thruxton R
Bakdemper: doble Kayaba med justerbart forspenn Thruxton / doble Øhlins med externt reservoir Thruxton R
Fjæringsvei: 120mm foran og bak
Bremser foran:
Doble 310mm skiver, Nissin 2-stempel kalipere Thruxton
ABS Brembo doble 310mm skivermed 4 stempel Monoblocalipere Thruxton R
Lengde 2105mm
Bredde: 745mm
Maks høyde: 1030mm uten speil
Setehøyde: 805/810mm
Hjulavstand 1410mm
Gaffelvinkel 22.7 Thruxton / 22.8 grader Thruxton R
Etterløp: 90.8mm Thruxton / 92mm Thruxton R
Tørr vekt: 205kg Thruxton / 203 kg Thruxton R