Moto Guzzi V7 Stornello

V7 II-modellene er de mest populære Guzzi-modellene i Norge. Det er en modellrekke som med sin klassiske stil var med og banet vei for den nye retro-trenden. Kravet om en modell som skal konkurrere med Ducati Scrambler ble møtt med V7 II Stornello på Eicma. Stornello-navnet er 50 år gammelt for Guzzi-fabrikken, for i 1967 så Stornello Scrambler Amerika dagens lys. Scrambler-modellene var gamle dagers offroad-sykler: Det høye eksosanlegget gjorde at en kunne kjøre i vann uten at eksosanlegget ble vått.
Lakkdesignet er tatt fra 72-modellen til Stornello 125 Scrambler; hvit tank med sort stripe. Arrow står for eksosanlegget, og sykkelen er utstyrt med grove dekk slik at den også kan kjøres på grus. V7-motoren yter 48 kk, og glir rett inn i A2-markedet. Dreiemomentet er 59,6 Nm ved 3250 omdreininger, noe som gir sykkelen gode krefter i mellomregisteret. Som flere andre fabrikker satser også Moto Guzzi på garasjebygging av sin V7-modellrekke. Det var mange forslag til customisering, og går du inn på www.motoguzzigarage.com vil du finne nyttige linker.