Suzuki turbo, igjen...


Vi har lenge vært overbevist om at mindre motorer med turbo er fremtiden for bensindrevne motorsykler – i hvert fall inntil det dukker opp et kommersielt fornuftig batteri med samme energitetthet som bensin. Vi er tydeligvis ikke alene om det: Kawasaki har allerede sin H2 ute, Suzuki har vist konseptsykkelen Recursion og Honda har sendt inn patenttegninger på bl.a. en turboversjon av NC750.

Det er derfor ikke til å undres over at Suzuki viste frem en turbomotor på Tokyomessen nylig.

Fabrikken slapp ikke mye info - det eneste de ville ut med var at motoren heter EX7, at den har to sylindre, 4 ventiler og DOHC. Suzuki bekreftet også det åpenlyse: Den har intercooler og turbo. Det er rimelig å anta at EX7 er den 588 ccm parallelltwinmotoren fabrikken oppga på Recursion konsept og hvis så er tilfelle er den lille motoren god for 100 hester og 102 Nm – meget imponerende for denne typen motor!

For øyeblikket ser det ut til at vi må vente litt lenger før vi får se den i en motorsykkel antageligvis 2017 - men det ville ikke forundre om den dukket opp på EICMA, montert inn i et chassis...

#Nyhet

Flere nettnyheter:

Nyhetsarkiv:

Annonseinnhold
MC-OSLO-web-banner-des20.gif
CBP_198x198_jan21.gif
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
OnlineMC_2021-1.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
CBP_198x198_jan21.gif
MC-OSLO-web-banner-des20.gif
OnlineMC_2021-1.gif
198x198-Voge-web-banner-jan21.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.