Suzuki turbo, igjen...

04.11.2015

 

Vi har lenge vært overbevist om at mindre motorer med turbo er fremtiden for bensindrevne motorsykler – i hvert fall inntil det dukker opp et kommersielt fornuftig batteri med samme energitetthet som bensin. Vi er tydeligvis ikke alene om det: Kawasaki har allerede sin H2 ute, Suzuki har vist konseptsykkelen Recursion og Honda har sendt inn patenttegninger på bl.a. en turboversjon av NC750.

Det er derfor ikke til å undres over at Suzuki viste frem en turbomotor på Tokyomessen nylig.

 

Fabrikken slapp ikke mye info - det eneste de ville ut med var at motoren heter EX7, at den har to sylindre, 4 ventiler og DOHC. Suzuki bekreftet også det åpenlyse: Den har intercooler og turbo. Det er rimelig å anta at EX7 er den 588 ccm parallelltwinmotoren fabrikken oppga på Recursion konsept og hvis så er tilfelle er den lille motoren god for 100 hester og 102 Nm – meget imponerende for denne typen motor!

 

For øyeblikket ser det ut til at vi må vente litt lenger før vi får se den i en motorsykkel antageligvis 2017 - men det ville ikke forundre om den dukket opp på EICMA, montert inn i et chassis...

 

 

 

Please reload

Flere nettnyheter:

Please reload

Nyhetsarkiv:

Please reload

Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20_okt.gif
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT ok
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
MC-Huset_200x200_aug20.gif
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.