ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Pre-flight check – Triumph Trident 660

I påvente av våren og gjenåpning av butikkene dro MC-avisa i dag til AMD Motorsykler for å ta nye Triumph Trident 660 nærmere i øyesyn. Vi er sååååååå utrolig spent på denne sykkelen som vi tror vil bli en av storselgerne i år!

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Sist oppdatert: 06.03.2021 kl 22:22

ANNONSE
Annonse

Tekst og foto: Ole-Andreas Isdahl.

Her er ALT gjort riktig:

Trident 660 kan leveres som både A og A2, og selv som A2 er tallene på de tekniske spesifikasjonene gode. Men om den vil bli populær som A2 er vi litt usikre på siden norsk ungdom så langt ikke har vært så interessert i café eller neo café-segmentet. Men det gjenstår å se. Dette er utrolig kule greier, og vi har tatt feil før! Vi er imidlertid helt sikre på at dette kommer til å bli veldig populært hos de voksne førerne.

Første møte med Trident 660 er på ingen måte noen skuffelse, og nok en gang viser Triumph at de forstår markedet godt og derfor klarer å lage noe av det «hotteste» man kan tenke seg til dette segmentet – og til og med til en fryktelig fornuftig penge. Sykkelen starter nemlig på kr 112.700.

Våre umiddelbare betraktninger er som følger:

• Sykkelens dimensjoner og ergonomi her helt «bang on», dette blir en svært behagelig sykkel å kjøre – garantert

• Vekten på 189 kg ferdig tanket er helt optimal

• En trippel væskekjølt motor på 660 cc, 80 hk og 64 Nm blir intet mindre enn festlig

• Med kvikkskifter blir det garantert superfestlig

• Hjul og dekkdimensjonene er helt optimale, og 180-dekket bak ser fett ut

• Triumph bruker bra komponenter som Showa dempere og Nissin bremser

• Sittehøyde på 80 cm er perfekt for de aller fleste

• Sykkelen er slank, har et råkult design og en moderne LED-belysning

• Forskjermens design er kul

• Kvaliteten på maskinering gir et godt inntrykk av kvalitet

• Sykkelen er åpen og fin, og du kommer godt til med tanke på vedlikehold

TFT-instrumentet er kult, har så absolutt det du trenger, og det byr på muligheter til å bruke Triumph sitt «connectivity system» som gir tilgang til enkel «turn by turn» navigasjon og muligheter til å kontrollere GoPro-kameraet ditt. Du får selvfølgelig en Euro 5-godkjent motor med antispinn og to «power modes».

Trident 660 kommer i fire forskjellige fargekombinasjoner, så her skulle det være mulig å finne noe for enhver smak.

Linjer og design er så absolutt vellykket, og vi får et svært godt inntrykk av hele sykkelen. Stridens eple vil nok bli bakskjermen som er festet på svingarmen. Dette konseptet vil nok likes og mislikes og blir nok diskutert slik MV Agusta har erfart. Vi synes imidlertid det er kult og synes det er bra at alt ikke blir for konformt. Det er bra at noen gjør ting litt annerledes.

Triumph har selvfølgelig spart der de kan spare, og dette har blant annet gått på bekostning inspeksjonsglasset til motorens oljenivå som her er byttet ut med en langt rimeligere peilepinne. Ikke like bra, men helt greit.

Trident er slank og fin og vil nok appellere til mang førere. Den tresylindrede motoren bygger ikke mye bredde og er pent maskinert. Kabler ligger stort sett utenpå motoren og er i noen grad eksponert og synlig, men ikke verre enn at du vil kunne leve med det.

AMD har klargjort sykkelen MC-avisa-kollega Anders skal teste, men han må nok vente litt på været. Denne testen er en av de vi virkelig gleder oss til i år, og du vil kunne lese hele testen i en senere utgave av MC-avisa. Vi liker det vi ser og tror så absolutt at Trident 660 blir en salgssuksess og en sykkel eierne blir begeistret for.

Triumph har allerede laget mye ekstrautstyr som vil gjøre det mulig å personifisere sykkelen. Informasjon om dette finner du på triumphmotorcycles.com

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse