• mc-avisa

Sikkerhet, MC-turopplevelser og gode hotell- og spiseopplevelser


164.000 motorsyklister med MC-tur interesse får spesialservice: Sikkerhet, MC-tur opplevelser og gode hotell og spiseopplevelser går hånd i hånd. Pressemelding, De Historiske hotel og spisesteder. 26. februar 2019 – De Historiske hotel & Spisesteder, som teller 87 medlemmer fra sør til nord, med fokus på komfort, mat og kulturopplevelser, vil våren 2019 starte arbeidet med å spesialtilpasse et eget servicekonsept for MC-tur interesserte besøkende. Av de 164.000 tunge motorsyklene som er registrert i Norge antar vi at de fleste er opptatt av gode kjøreopplevelser. I dag følger mer en 42.000 daglige oppdateringer om MC- og turopplevelser på motorsyklistenes Facebook-side. Videre har vi et globalt marked av turister som kjører motorsykkel og som ser på Norge som et spennende land å kjøre i. Her forventer vi mange MC-turister fra Europa, USA og Asia i årene fremover.

Fra Straand Treffet 2018, Straand Hotel i Vrådal.

– Vi ser dette som en unik mulighet å nå ut til en svært spennende målgruppe sier, Nils Henrik Geitle som er adm. direktør for De Historiske Hotel & Spisesteder. Vi har latt oss inspirere av Straand familien i Vrådal som har satset stort på dette voksende tur segmentet. Vi forstår nå at alle som kjører motorsykkel har behov for litt spesialtilpasset service, og vil vi starte å tilpasninger nå før sesongen starter i april. – Dette skal bli spennende å utvikle med MC-tur entusiastene, sier Geitle.

Hotel Union Øye, Sunnmøre. (Foto: De Historiske)

– Som motorsykkelentusiaster er vi konstant på jakt etter flotte veier, som i vår sammenheng betyr svingete veier. Vi hater motorveier. Svingete veier, bakker, flott landskap som vi har mye av i Norge er det vi søker etter som mc-tur entusiaster. Her er det et stort internasjonalt markedet av MC-turister som vil besøke Norge med egen sykkel, eller leie. Et kjempemarked for hotellene og spisestedene, sier motorsykkel tur-entusiastene Bjørn Richard Johansen og Ole-Andreas Isdahl. Johansen er rådgiver og blant annet gründer av First House, men fremfor alt MC-entusiast. Han har bl.a. vært med på teamet som har skapt strategien «Inspired by Iceland» som har vært en stor internasjonal suksess. På få år har turistveksten fra Island gått fra 550.000 i 2010 til 2,1 millioner turister i 2018. Isdahl er en anerkjent testpilot som bare i fjor testet ca. 70 motorsykler og skrev omtaler om de på Bikerdudes.no og Motorsykkelsiden.no. De er ansvarlig for motorsykkel-tur entusiast initiativet og Straand Treffets venner i Norge.

Hotel Ullensvang, Hardanger. (Foto: Gunn Gavdal Elton)

I front for satsingen innen De Historiske hotel & Spisesteder står det 155 år gamle hotellet Straand Hotel i Vrådal. Hotellet drives av 5. generasjon og ble nylig medlem i De Historiske Hotel & Spisesteder. Familien startet for tre år siden med å invitere de store MC-klubbene i Norge til idedugnad for å kunne tilby bedre service til MC-tur entusiaster. – Det har gitt utrolige resultater i form av mange overnattingsdøgn og middager for denne målgruppen. Videre har det blitt etablert et eget «Straand Treff» hvor besøkende kan få testet nye motorsykkelmodeller, sier Sigmund Straand som er adm. direktør for Straand Hotel. Hotellet ble startet i 1864. Da kjøpte Sigmunds tippoldefar, Olav og hans kone Kari, øvre og nedre Straand. Det de to overtok var for husmannsplass å regne, med en beskjeden stue og en flekk jord med mye stein og kratt. Siden har plassen blitt utviklet til dagens hotell med kapasitet på opp mot 1000 besøkende gjester. – Gjennom sesongen som starter i april og går frem til oktober forventer vi mange MC-tur interesserte gjester. Videre forventer vi i år fra 400-800 besøkende til Straand Treffet i september, hvor de får prøve 80 forskjellige motorsykkelmodeller på tur i landskapet, sier gründerne Bjørn Richard Johansen og Ole-Andreas Isdahl bak Straand Treffet.

Foto: Straand Hotel i Vrådal, Telemark.

– De Historiske ønsker MC-tur-miljøet som kundegruppe og jobber derfor med treffadministrasjonen for å skape nye opplevelseskonsepter for denne gruppen, sier Nils Henrik Geitle som er adm. direktør i De Historiske Hoteller & Spisesteder. Gjennom våren jobber vi med flere spennende tiltak i vår MC-tur strategi satsing. Her kan vi love flere spennende nyheter fremover, sier Geitle. – De Historiske vil blant annet gjennom sin Fordels-App i fordelsklubben «Taste Norway» gi MC-segmentet egne spesialtilbud og øvrige fordeler. Derfor oppfordrer vi flest mulig i miljøet å laste ned appen og bli medlem for fordeler hos våre hoteller og spisesteder i Norge, avslutter Geitle.

#Nyhet

159 visninger
Annonseinnhold
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
Gunderser-nettbanner-mar19-2020.gif

Bunn

Helite-april-2020.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif
198x198_MT-banner_apr.gif
OnlineMC1_NY.gif
Annonseinnhold
724x66_MC-avisa-no_ES_Suzuki_DL1050XT.gi
AMD-banner-mca-mar20.gif
Speed_Banner-mca-mar20.gif
Banner-Tiger900-mcavisa-724x66.jpg
120190723---mettzeler_MC Oslo.jpg
OnlineMC jan19 2.gif
Helite-april-2020.gif
MC-Huset_200x200_feb20.gif
198x198_MT-banner_feb.gif

© MC-avisa – E-post: post@mc-avisa.no

Adresse: MC-avisa, Box 3009, 4392 Sandnes

www.123mc.no: Kjøp og salg av motorsykkel.

Web-banner-MC-Marine-apr20.gif
Gunderser-nettbanner-mar19-2020.gif