Annonse
Annonse
Annonse
MC-avisa

Royal Enfield´s – less is more og et godt år i sikte

Royal Enfield har formelig stormet inn i det norske markedet og har hatt en eventyrlig vekst i år. Interessen for de supersjarmerende og ikoniske maskinene har nok vokst av flere grunner, de er først og fremst kule, er i overkant konkurransedyktige på pris og er i tillegg noe av det enkleste og mest driftssikre du kan finne. I 2023 lanserer Royal Enfield sin første cruiser på 650 cc og dette ser virkelig bra ut. De litt mindre cruiserne er nesten borte og i dette segmentet trenges det påfyll.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Nyheten Super Meteor 650. Motorteknologien er velprøvd og designet er «stonning», sykkelen kan ved første øyekast minne om Harley-Davidson sin utgående 883-serie, men har sin helt egne identitet som et ektefødt medlem av Royal Enfield-familien. Napper du av passasjersetet har du verdens kuleste enseter til en svært fornuftig penge. God ergonomi, et bredt og kult styre, masse dyp og deilig lyd, ja dette må bare bli kanonbra.

HNTR 350, (ja du leste riktig – modellen heter HNTR ikke HUNTER!) lanseres i år som et ny scrambler-aktig modell og gjør A2 segmentet til Royal Enfield enda større og interessant.

Men hva er det med disse syklene som er så spesielt, og hvorfor er de så morsomme å fine å kjøre?

Vel, det er egentlig ganske enkelt, Royal Enfield har turt å satse på A2-segmentet med sine modeller som byr på helt spesielle kjøreopplevelser til en svært lav kostnad. Ingen av modellene blåser hatten av hodet og er heller ikke laget for å gjøre det. Hele Royal Enfield porteføljen dreier seg om det enkle, komfort, image, nytte og «feelgood» og det leverer de i bøtter og spann. Dersom du søker et eller flere av de fem nøkkelordene over og ikke nødvendigvis må ha elleville mengder med teknologi eller effekt, så vil du kunne finne store kjøreopplevelser i nettopp denne porteføljen. Med økte levekostnader, økte renter og generell uro som bakteppe, er det svært sannsynlig at mange flere vil finne veien til Lazy Boyz i Oslo som er importør og forhandler.

Himalayan 411 reetablerte merkevaren

Himalayan ble lansert på EICMA i 2019 i Europa og har vist seg å være svært godt egnet for det norske markedet. Dette er en arbeidshest som kan brukes til alt, en arbeidshest og sliter som tar deg til skogs, til fjells eller rett og slett skaper nytte og glede i hverdagen. Lastekapasitetene til sykkelen er enestående og prisen på 67.900 kroner er absolutt konkurransedyktig. Du kan kjøpe 350 modellene fra 54.900 kroner, både Meteor 350 og den nye Classic modellen er sykler som er helt enestående å kjøre, jeg bare smiler når jeg er på tur med disse gutta.

De store på 650 cc

Continental og Interceptor er begge på 650 cc og tilbyr kjøreopplevelser og image fult på høyde med sine konkurenter i cafe segmentet. Igjen til konkurransedyktige priser og god kvalitet. Begge modeller det for oss journalister litt vanskelig å returnere etter tester!

Det skjer mye i Royal Enfield leiren
I likhet med Moto Guzzi satser Royal Enfield knallhardt på den yngre generasjon, det ser vi blant annet på hjemmesidens profil. Det kommer nok til å skje mye i denne leiren fremover og i Norge vil det ikke være uventet om vi får flere forhandlere som kan betjene et sultent marked, vi får se! Lazzy Boyz er en svært erfaren aktør i det norske markedet og har nok vekst-strategien klar!

Markedet er der, etterspørselen er der og marginene vil trolig være på Royal Enfield sin side i 2023!

Annonse
Annonse