ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

4 uker og en bruker:

Oppsummering av Yamaha-porteføljen

Jeg har hatt århundrets sommerjobb med Yamaha i år og turen gjennom hele porteføljen har fortonet seg som en lystbetont parademarsj i et herlig opplevelsessenter. Med de modellene jeg har kjørt tidligere har jeg nå vært gjennom så og si hele Yamaha porteføljen, tilbakelagt ca 6000 km og blitt veldig godt kjent med store deler av Yamaha-familien. Absolutt alt har vært like morsomt, selv om XSR 125 var den minste var ikke denne mindre morsom av den grunn, på sine måte var den minst like festlig som MT-10.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Sist oppdatert: 28.08.2022 kl 13:22

Alle har på sin måte levert sine helt egne høydepunkter og gitt meg veldig mye kjøreglede.

Det er selvfølgelig ingen tilfeldighet at Yamaha holder seg på pallen av salgsstatistikken, dette er gjennomgående svært gode produkter og motorsykler som skaper store bølger av kjøreglede verden over. Hele porteføljen består av sykler som er bygget på oppdaterte teknologiplatformer og som uten unntak har svært gode kjøreegenskaper. De er morsomme og behagelige å kjøre og understøttes av et profesjonelt importør og forhandlerapparat bestående av kompetente og kunnskapsrike fagfolk. Hverken produkt eller ettermarked representerer i så måte noen risiko og sannsynligheten for at du blir fornøyd når du velger en Yamaha er derfor stor.

Yamaha er som fabrikant veldig foroverlent på innovasjon og lager til og med produkter som utfordre vår etablerte og tidvis sementerte oppfatning av hva og hvordan en motorsykkel skal være!

Foto: Yamaha Motor

Niken er vel selve manifestet på Yamaha sin vilje og evne til å utfordre det etablerte og alle må vite at nettopp denne viljen og evnen er svært viktige bidrag til bransjens innovasjonskraft og utvikling.

Yamaha klarer med denne porteføljen å skape kjøreglede og opplevelser hos alle i alle segment og aldersgrupper. Nybegynnerne får tilgang til voksne modeller i A1 segmentet med MT-125 og XSR 125 og skaper med dette motivasjon til å ta skrittet inn i A2 og A klassen. Resten av porteføljen er stor og innholdsrik og tilbyr så absolutt noe for enhver smak.

MT-09 som A2 blåste hatten av meg og viser virkelig muskler i A2 segmentet. Definitivt noe av det sprekeste jeg har opplevd i A2 klassen og kvikkskifter og blipperfunksjonen gjør dette til en fullverdig og særdeles sprek motorsykkel. Nesten litt vanskelig å fatte at denne har redusert effekt.

I A klassen kan jeg selvfølgelig ikke komme forbi den nye XSR 900 som for min del kanskje ble den største og mest positive overraskelsen. Riktig priset, oppdatert teknologipakke og kjøreegenskaper som bare får deg til å flire. Denne modellen har blitt så mye bedre enn sine forgjengere at den garantert kommer til å få legendestatus. Ikke til forkleinelse for MT-10 som også har blitt mye bedre, men jeg likte bare XSR 900 enda bedre.

I adventure og touring segmentet har Yamaha en drit-sterk rekke med standard T7, World Ride og sports toureren Tracer 9 GT. Alle elsket av sine respektive eiere i hver sine segment og for den del kandidater til ikoniske legende-stempler i framtiden. TET førerne elsker T7 familien og det er nesten morsomt å se at trenden gjennom de siste årene har beveget seg i retning av lettere sykler i mellomsegmentet (700 – 900 cc) eller lavere.

Urban Mobility og elektrisk kommer

Det er minst like morsomt å se at Yamaha tar bærekraft, urban mobility og elekrtisk på alvor. Tricity er en gledesspreder med høy nytteverdi og fun-factor og nye Neo´s skal i tiden som kommer bane vei for Yamahe sin elektriske satsning.

Disse er super-kule kjøretøyene er virkelig morsomme å kjøre og gjør verdagslogisikken til en førnøyelig lek. "4 uker og en bruker" skal kjøre Neo´s utover høsten og vise hvor stort og praktisk bruksområde denne morsomme scooteren har.

2.-4. september

2.-4. september kan du prøve hele Yamaha-porteføljen på Touringtreffet på Beitostølen som arangeres av Speed Motorcenter – Sandefjord.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse