Annonse
Annonse
Annonse
MC-avisa

Moto Guzzi ser inn i et nytt kanon-år og interessen vokser

Man kan få assosiasjoner til Lemans-modellen når man ser dette!

Moto Guzzi har tatt tak og skapt en interessante modellporteføljene. Porteføljen er ikke stor, men modellspekteret har noe som treffer folk rett i hjertet. Produksjonen er tredoblet med en ny fabrikk og Moto Guzzi har tatt tak i nye og yngre kundegrupper med sitt kule program som har fått navnen «Moto Guzzi World». Guzzi har fått en ny hjemmeside (motoguzzi.com) hvor du finner masse kul informasjon.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Sist oppdatert: 27.12.2022 kl 11:37

Moto Guzzi leverer nå modeller i rangen 150 til 250 tusen og modellspekteret er tilpasset norske motorsyklister.

Alle med unntak av V100 Mandello bruker samme motorplattform på 850 cc, dog med litt forskjellig konfigurering. V7 Stone-modellen kommer i år også som en «special edition» hvor du får det lille ekstra med kule potter som gir fetere lyd, et litt bredere styre med «bar-end» speil og et nydelig design. I mine øyne en «no-brainer» hvis du leter etter en sykkel i det klassiske segmentet! Spesialutgaven er det nok ikke mange av i Norge, så ønsker du deg en slik bør du ikke sitte for lenge på gjerdet! Dette er et image-smykke som vil fenge unge som gamle, menn og kvinner, uten tvil. Jeg forstår ikke helt hvorfor damer ikke har oppdaget V7-modellene, men det kommer nok. V7 har så utrolig mye å by på og kan i kjøreopplevelse matche konkurrentene i 1200 klassen, den er mindre, lettere, smidigere og koster mye mindre.

V85TT og V9-modellene er allerede veletablerte sykler som er sykt morsomme og behagelige å kjøre og disse selger allerede selger godt. Det er lite tull med Guzzi porteføljen og eierne har ofte syklene sine lenge.

Nå står helt nye V100 Mandello hos Motorcenteret på Rud, både som standard og i S-utgave, og dette er rett og slett smykker. Modellen tar opp kampen med sine Italienske konkurrentene hva angår design. Maskinering, proporsjoner, fargekombinasjoner, alt er bare fantastisk nydelig. Design i kombinasjon med en helt ny motor og en raffinert teknologi-pakke som går lenger enn det Moto Guzzi noen gang har levert, gir rett og slett hakeslepp og wow-lyder.

Absolutt alt er vakkert og de visuelle inntrykkene møter deg lenge før du fysisk kan skreve over sykkelen for å bli ytterligere imponert over de ergonomiske forholdene ombord.

For deg som tilfeldigvis ikke er jagerfly pilot må du vite at du sannsynligvis aldri vil komme nærmere en opplevelse av å sitte i en fighter-cocpit og det kan være en sjelsettende opplevelse!

Maskineringen er imponerende, motorblokken er ekstremt kort og gir mye plass til vedlikehold og skjønnhetspleie.

Få motorsykler kan skilte med et så vellykket og gjennomtenkt design og maskinering og tiden flyr når du bare står der for å oppdage og nyte alle detaljene.

Den fiffige flaps funksjonen som aktiveres når du passerer 60 km/t eller i regn mode og er i tillegg til at den er fiffig lekkert utformet.

Setet er som på alle Guzzier pent sydd og gir veldig god støtte til stumpen når du går på gassen.

Alt er så pent og forseggjort og jeg kan neste ikke huske sist jeg så en modell-lansering hvor jeg ikke fant en eneste ting å sette fingeren på. Her er alt rett og slett gjort helt riktig og det er bare å bøye seg i hatten som skiløperen Heide Weng sa på direktesendt TV.

Prisforskjellen på standard utgaven og S-utgaven som har hele utstyrspakken skiller med ca 25 000 kriner. Selv ville jeg garantert ha valgt S-utgaven, men det er meget mulig at det likevel er mange som velger standardutgaven. De gamle og veletablerte Guzzistene er ofte glad i det enkle og mekaniske som gir de den foretrukne kjøreopplevelsen. Det er ikke utenkelig at S-utgavens heftige liste over nobelt ekstrautstyr kan bli i overkant mye for en veletablert Guzzist!

Erik Grøndahl ved Motorsenteret på Rud og de andre Guzz-forhandlerne har god grunn til å smile for 2023 blir garantert et morsomt år.

Annonse
Annonse