ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Henning forbereder seg til neste sesong:

Henning skal ha ny motorsykkel og har prøvd Honda CBR 650 R

Fire sykler på shortlisten for 2023

Henning leser tekniske data.

Henning har begynt planleggingen neste års anskaffelse og har etablert en short-list for sine favoritter. En av modellene som står aller øverst på listen er Honda CBR 650 R og Henning digger oppgraderingene som er gjort på 2022 modellen som blant annet har fått en svært vellykket facelift. Vi ble med Henning på en tur med med Hondaen for å høre hva han syntes og om den forblir på short-listen etter kjøreturen.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Sist oppdatert: 03.10.2022 kl 12:26

Jeg digger det Honda har gjort med sykkelens design, Honda har gjort den mye kulere og den er nå neste lik storebror CBR 1000, en av verdens kuleste motorsykler. Vi tok med Henning på svingete veier på Nesodden og Hurumlandet og gliset ble bare bredere og bredere for hver stopp.

Henning koser seg i svingene på Nesodden.

Det var ikke spesielt vanskelig å se at Henning koste seg med vidunderet som har fått flere tekniske oppgraderinger. Motoren yter 94 HK og 63 Nm og den lett gjenkjennelige lyden fra rekke-fireren er ikke til å ta feil av når Henning «gunner» på under vår lille foto-shoot.

Den oppgraderte 2022-modellen er rett og slett nydelig, alt ser bra ut.

Mot slutten av turen spør vi Henning hva han liker og ikke liker ved CBR 650 R og han trenger tydeligvis ikke betenkningstid.

Det er nesten ingen ting jeg ikke liker ved sykkelen, det eneste jeg kan komme på må være svingradiusen som ikke er så god på sportsmodellene, men slik er de jo alle tilføyer Henning.

Jeg digger designet på modellen og synes jeg sitter godt til tross for at dette er en R modell. Sittestillingen er ikke så skarp at det blir ubehagelig, setet er bredt og godt bak og blir smalere i overgangen til tanken slik at det blir lettere og få godt feste med bena når jeg trenger det. Jeg elsker motoren og føler meg rett og slett ovenpå når jeg kjører, jeg har massevis av krefter og kan gjennomføre forbikjøringer på «no time» sier Henning. Motoren leverer mye mere enn det jeg hadde forventet og clutchen er lett som smøre, girkassen er presis som et sveitsisk urverk men det hadde virkelig vært kult med en kvikk-skifter på denne sykkelen. De nye Showa demperne gjør en kjempebra jobb og bidrar til at sykkelen blir skikkelig god å kjøre. Bremsene fra Nissin er kjempegode og mere effektive enn det jeg har opplevd tidligere tilføyer Henning.

Stort kulere enn dette blir det ikke mener Henning.

Etter turen i MC-avisa sin testløype spør vi Henning om han har endret mening og om Hondaen bytter plass på short-listen! -Nei, Hondaen var bedre enn jeg trodde og har vel egentlig bare befestet sin posisjon i toppen av listen så nå er det bare å spare sier Henning med et bredt glis.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse