ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Ny Yamaha-tourer: Star Venture 1854 cc

Yamaha har et omfattende modellprogram som kan tilfredsstille de fleste behov, men de har manglet en skikkelig luksuscruiser som kan ta kampen opp med Harley, Indian og BMW. Dem som ønsker seg slikt kan glede seg – i hvert fall hvis de bor i Nord-Amerika. Den nye modellen fra Yamaha er diger, utstyrt med alt tenkelig av elektroniske finesser, har en lekker V-twin motor på 1854 cc, bagasjeplass nok til å få med et middels flyttelass og et lydanlegg som et 60-talls popband ville drept for å få fin

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Yamaha har et omfattende modellprogram som kan tilfredsstille de fleste behov, men de har manglet en skikkelig luksuscruiser som kan ta kampen opp med Harley, Indian og BMW. Dem som ønsker seg slikt kan glede seg – i hvert fall hvis de bor i Nord-Amerika.

Den nye modellen fra Yamaha er diger, utstyrt med alt tenkelig av elektroniske finesser, har en lekker V-twin motor på 1854 cc, bagasjeplass nok til å få med et middels flyttelass og et lydanlegg som et 60-talls popband ville drept for å få fingrene i. I tillegg til dette har den elektrisk revers og krypkjøring forover for å lette parkering på trange steder, elektrisk justerbar vindskjerm, det beste hovedlyset i solsystemet og varme i begge seter pluss ryggstø for passasjer.

Tanken holder snaue 24 liter, og hjulene er 17-tommere. For at ikke sjenerende vibrasjoner skal komme frem til dem om bord, har motoren doble balanseaksler, og i tillegg er den gummiopphengt. Clutchen har slipper/assist-funksjon og er derfor usedvanlig lettbetjent. Setehøyden er ikke mer enn 70 cm, så sykkelen er absolutt beregnet for folk flest (forutsatt en velspekket lommebok …).

Om den kommer til Europa? Vanskelig å si, men det skulle nå være merkelig om ikke det fantes et kundegrunnlag for den her også. Yamaha er ikke akkurat det merket som har færrest fans!

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse