ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Ny Yamaha R1S

Hvis du synes R1 eller R1M er for dyre kan du glede deg over at Yamaha har tatt frem en "økonomiversjon" av R1. Det er imidlertid ikke snakk om en fattig slektning av den anerkjente sportssykkelen - denne sykkelen mangler egentlig svært lite på å være fullblods. Du skal være meget skarpøyd og kjenne R1 godt for å se forskjellene. All teknikken er med: Justerbar launchcontrol, traction, ABS etc, etc. Sykkelen har, i følge Yamaha, 6-aksers IMU, elektronisk traction, slidecontrol, liftcontrol og la

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Hvis du synes R1 eller R1M er for dyre kan du glede deg over at Yamaha har tatt frem en "økonomiversjon" av R1. Det er imidlertid ikke snakk om en fattig slektning av den anerkjente sportssykkelen - denne sykkelen mangler egentlig svært lite på å være fullblods. Du skal være meget skarpøyd og kjenne R1 godt for å se forskjellene. All teknikken er med: Justerbar launchcontrol, traction, ABS etc, etc. Sykkelen har, i følge Yamaha, 6-aksers IMU, elektronisk traction, slidecontrol, liftcontrol og launchcontrol samt ABS. Sykkelen bruker en annen, rimeligere type KYB fjæring enn R1, men bortsett fra det er det summen av mange småting som utgjør forskjellen prismessig.

R1S veier 4 kilo mer enn R1 og grunnen til det er mer aluminium og mindre magnesium. I tillegg er en rekke titandeler byttet ut med stål eller rustfritt: Eksosanlegget er i rustfritt stål i stedet for titan. Rådene er stål og ventilbøttene er stål, noe som gjør at maks turtall er redusert fra 14.000 til 12.500. Quickshifteren er borte og leveres som tilleggsutstyr på R1S.

Men – fargeskjemaene er de samme.

Som sagt - du skal være skarp i blikket for å se forskjellene.

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse